آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در نیجریه در آستانه عید پاک

افزایش تدابیر امنیتی در نیجریه در آستانه عید پاک

ماموران پلیس نیجریه تدابیر امنیتی در سراسر این کشور را به منظور تامین امنیت عید پاک تقویت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فرانک امبا، سخنگوی پلیس ملی نیجریه در بیانیه‌ای گفت، ماموران پلیس عملیات‌های امنیتی ویژه‌ سراسری از جمله اقدامات مقابله با تروریسم، اقدامات نظارتی جامع و آشکار و حملات اطلاعاتی را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: این عملیات شامل پاکسازی تسلیحاتی، ایست‌های ویژه و مانورهای جست‌وجوی است و پرسنل شرکت‌کننده در این مانور از گروه خنثی‌سازی بمب و یگان‌های مقابله با تروریسم هستند.

به گفته سخنگوی پلیس ملی نیجریه، پرسنل حاضر در این عملیات از نیروهای سیار پلیس، یگان‌های گشت‌زنی مرزی مشترک، نیروهای اداره اطلاعات، بخش‌های سگ‌های جستجوگر پلیس و سایر گروه‌های پلیس هستند.

وی گفت، انتظار می‌رود که این ماموران به پارکینگ‌ها، بنادر، پایگاه‌های مرزی، پارک‌های تفریحی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در میان مکان‌های دیگر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این سخنگوی پلیس افزود، بازرس کل پلیس به ماموران ارشد سراسر کشور دستور داده تا نیروها و منابع را در زمان این مانور مستقر کنند.

نیجریه در چند روز اخیر شاهد چندین حمله از جمله بمب‌گذاری‌ در ابوجا بوده که جان دست‌کم 75 تن را گرفته است. روز دوشنبه همچنین افراد مسلح ناشناسی به یک مدرسه راهنمایی در شمال شرق استان بورنو حمله کرده و بیش از 100 دانش‌آموز دختر را ربودند. هنوز هیچ‌ فرد یا گروهی مسئولیت این آدم‌ربایی را به عهده نگرفته اما این حمله شبیه به حملات گروه شبه‌نظامی بوکوحرام است.

انتهای پیام

کد N232199

وبگردی