آفتاب

ناخدا کشتی غرق شده کره جنوبی بازداشت شد

ناخدا کشتی غرق شده کره جنوبی بازداشت شد

تهران -ایرنا- خبرگزاریˈیونهاپˈ کره جنوبیˈ گزارش داد : ناخدا کشتی غرق شده در آب های برون ساحلی جزیره ˈجیندوˈ در شمال غرب کره جنوبی در اوایل وقت روز شنبه به همراه دو نفراز دستیارانش بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه از سئول به نقل از ˈیونهاپˈ افزوده است : ˈلی جوون سئوکˈ ناخدا 68 ساله کشتی مذکور که روز چهارشنبه هفته گذشته با 475 سرنشین غرق شد، بازداشت شده و اکنون با چندین مورد اتهام ازجمله قصور در انجام وظایف و نقض قوانین دریایی مواجه است.

این درحالی است که گفته شده ناخدای کشتی در هنگام وقوع حادثه در مقر فرماندهی و پشت سکان کشتی قرار نداشته است.

براساس این گزارش، گارد ساحلی کره جنوبی و دیگر مراجع مسوول این کشور درحال جستجو در نزدیکی کشتی غرق شده هستند اما غواص ها تاکنون نتوانسته اند برای نجات جان بازماندگان احتمالی این سانحه وارد کشتی شوند.

پیش از این گفته شده بود که 290 نفر دراین سانحه مفقود شده اند اما گارد ساحلی کره جنوبی جمعه شب اعلام کرد در مجموع 302 نفر دراین سانحه کشته یا مفقود شده اند و تاکنون تنها جسد 29 نفر یافت شده است.

براساس این گزارش، کشتی مسافری کره جنوبی که بیشتر سرنشینان آن را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل می دادند، صبح روز چهارشنبه 27 فروردین،سه ساعت پس از حرکت به دلایل نامعلوم، واژگون و سپس غرق شد و بیش از 170نفر از سرنشینان این کشتی توانستد نجات پیدا کنند.

آساق **1450**5981
کد N231988

وبگردی