آفتاب

دیدار اوباما و آبه به پیشرفت در مذاکرات تجاری ژاپن و آمریکا کمک می‌کند

دیدار اوباما و آبه به پیشرفت در مذاکرات تجاری ژاپن و آمریکا کمک می‌کند

به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، دیدار چند روز آینده رئیس‌جمهوری آمریکا با نخست‌وزیر ژاپن فرصتی مناسب برای انگیزه‌بخشی به مذاکرات تجاری میان این دو کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقامات هر دو کشور این مذاکرات برای توافق بر سر یک قرار داد تجاری بزرگ منطقه‌ای، که پیشتر به مشکل برخورده بود، مهم به نظر می‌رسد.

پایان دادن به بن‌بست به وجود آمده در زمینه دسترسی آمریکا به کشاورزی و دیگر بخش‌های اقتصادی ژاپن، بخشی مهم در نهایی سازی این همکاری‌ها دارد. همکاری‌های "ترانس پاسیفیک" نام یک اتحادیه مشتکل از 121 کشور است که از آسیا تا آمریکای لاتین را در بر می‌گیرد.

این اتحادیه در کانون سیاست باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا برای افزایش حضور در آسیا قرار داشتند و از سوی دیگر شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز آنرا بخش مهم از راهبردش برای اصلاح اقتصاد ژاپن می‌داند.

این در حالی است که به گفته مقامات، رهبرهای دو کشور روند مذاکرات تجاری را بررسی کرده وانگیزه لازم برای پیشرفت آن را فراهم خواهند آورد اما وارد جزئیات نشده و توافقی حاصل نخواهد شد.

علاوه بر این دیدار، "مایکل فرومان"، نماینده تجاری آمریکا و "آکیرا آماری"، وزیر اقتصاد ژاپن پس از یک مذاکره 20 ساعته اذعان داشتند که همچنان اختلافات زیادی در این خصوص وجود دارد.

هر چند مذاکرات در هفته‌های پیش رو ادامه خواهد داشت اما هیچ ضرب الاجلی برای جمع بندی در آن مشخص نشده است.

انتهای پیام

کد N231832

وبگردی