آفتاب
ادامه هتاکی به قبله نخست مسلمانان؛

صهیونیستها یک مسجد را به آتش کشیدند/تلاش آمریکا برای تمدید مذاکرات سازش

صهیونیستها یک مسجد را به آتش کشیدند/تلاش آمریکا برای تمدید مذاکرات سازش

همزمان با ادامه تلاشها برای تمدید مذاکرات سازش، منابع عربی از هتاکی شهرک نشینان افراطی به یک مسجد و افزایش خشونتهای نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شهرک نشینان افراطی رژیم صهیونیستی در شهر "ام الفحم" ضمن هتاکی به مسجدی در این شهر قسمتی از آن را به آتش کشیدند.

در شهر بیت المقدس اشغالی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی با بستن درهای مسجدالاقصی از ورود نمازگزاران به داخل مسجد ممانعت کردند.

منابع خبری محلی نیز از اقدامات خشونت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و دستگیری چند نفر در شهرک "بیت عوا" در غرب الخلیل خبر دادند.

منابع پزشکی نیز اعلام کردند که یک جوان 24 ساله فلسطینی بر اثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی در نوار مرزی شرق شهرک "جبالیا" واقع در شمال نوار غزه  زخمی شد.

از سوی دیگر با نزدیک شدن به روزهای پایانی مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین، پایگاه اسکای نیوز به نقل از "جی ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که نماینده های دو طرف در مذاکرات صلح در تلاش هستند تا درباره تمدید زمان مذاکرات به توافق برسند.

"مارتین اندیک"نماینده آمریکا در پرونده مذاکرات سازش نیز، با هدف تلاش برای متقاعد کردن دو طرف برای تمدید زمان مذاکرات، روز جمعه با نمایندگان دو طرف دیدار کرد.

در حالی که حدود 10 روز به پایان مهلت از پیش تعیین شده مذاکرات سازش مانده، مقامات تشکیلات خودگردان بارها تاکید کرده اند که تحت هیچ شرایطی با تمدید زمان مذاکرات موافقت نخواهند کرد.

کد N231785

وبگردی