آفتاب

کاخ سفید با مسکو مانند یک دانش آموز خاطی رفتار می کند

کاخ سفید با مسکو مانند یک دانش آموز خاطی رفتار می کند

واحد مرکزی خبر نوشت:

کرملین روز جمعه تهدید آمریکا را درمورد اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه در صورت کوتاهی این کشور در عمل کردن به موافقتنامه بین المللی درباره اوکراین غیر قابل قبول نامید و کاخ سفید را متهم کرد با مسکو مانند یک « دانش آموز خاطی » رفتار می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز ، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: موافقتنامه روز پنجشنبه که در نشست چهارجانبه بین روسیه ، اوکراین و قدرت های غربی به دست آمد امیدوارکننده بود اما آمریکا و متحدانش آماده اند در صورتی که اوضاع بهبود پیدا نکند ، تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعمال کنند.


دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت این گونه اظهارات که در سطح بالا در واشنگتن مطرح می شود نمی تواند به گفتگوها درباره حل بحران اوکراین کمک کند.


وی خطاب به مقامات آمریکایی افزود :« شما نمی توانید با روسیه مانند یک دانش آموز خاطی رفتار کنید که مجبور است خطی روی یک تکه کاغذ بکشد تا نشان دهد تکالیف خود را انجام داده است. چنین لحنی پذیرفتنی نیست.»


در موافقتنامه ژنو بر خلع سلاح همه گروه های مسلح غیر قانونی ، پایان یافتن اشغال ساختمان های دولتی ، خیابان ها و میادین تاکید شده است اما با توجه به اینکه جدایی طلبان در شرق اوکراین همچنان به اشغال ساختمان های دولتی ادامه می دهند و تظاهرکنندگان ملی گرای اوکراینی نیز هنوز اردوگاه های خود را در میادین و خیابان های اصلی ترک نکرده اند ، مشخص نیست این موافقتنامه می تواند به حل بحران اوکراین کمک کند یا خیر.


وزارت امور خارجه روسیه نیز با ابراز ناامیدی درمورد ارزیابی آمریکا از موافقتنامه بین المللی به منظور کاهش بحران در  اوکراین اعلام کرد تهدید تحریم های جدید علیه مسکو که واشنگتن مطرح کرده « کاملا غیر قابل قبول » است.


وزارت امور خارجه روسیه همچنین مقامات آمریکا را به تلاش برای لاپوشانی کردن توسل دولت اوکراین به زور علیه تظاهرکنندگان در استان های روس زبان شرق این کشور متهم کرد.

26149

کد N231577

وبگردی