آفتاب

مقام اوکراینی: عملیات در شرق اوکراین ادامه می یابد

مقام اوکراینی: عملیات در شرق اوکراین ادامه می یابد

تهران - ایرنا - ˈآندره دشیتساˈ، وزیر خارجه دولت موقت اوکراین گفت: دولت موقت کی یف در شرایط کنونی تصمیم ندارد به عملیات خود در شرق اوکراین پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، دشیتسا افزود: اما شدت این عملیات بسته به اجرای توافقات ژنو از جمله تخلیه ساختمان های اداری تصرف شده و تحویل اسلحه از سوی مخالفان خواهد داشت.

بنابر این گزارش، نشست چهارجانبه نمایندگان اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین برای حل بحران سیاسی داخلی اوکراین پنج شنبه گذشته در ژنو برگزار شد.

علاوه بر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ˈکاترین اشتونˈ، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ˈجان کریˈ، وزیر امور خارجه آمریکا و ˈآندره دشیتساˈ وزیر امور خارجه دولت موقت اوکراین در این نشست شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در این نشست، طرف های درگیری را به خلع سلاح گروه های غیر قانونی، بازگرداندن تمام ساختمان های تصرف شده به صاحبان قانونی و آزادی تمام خیابان ها و میادین اشغال شده و دیگر اماکن عمومی در تمام شهرهای اوکراین فرا خواندند.

همچنین قرار شد که تمام معترضان غیر از کسانی که مرتکب جرایم سنگین شده اند، عفو شوند.

تظاهرات هواداران فدرالی کردن اوکراین، از ماه مارس تا به حال در شهرهای دونتسک، خارکف و لوگانسک این کشور جریان دارد.

پیشتر نیز دیگر شهرهای استان دونتسک از جمله شهرهای سلاویانسک، ماریوپول، یناکییوو، و کراماتورسک علیه دولت موقت اوکراین دست به تظاهرات زده بودند.

مترجمام**1502**1275
کد N231278

وبگردی