آفتاب

حضور وزرای اقتصادی دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس

حضور وزرای اقتصادی دولت در کمیسیون های تخصصی مجلس

تهران- ایرنا - وزیران نفت، نیرو، جهادکشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری هفته آینده در کمیسیون های تخصصی مجلس حضور می یابند.

به گزارش ایرنا وبراساس دستور هفتگی کمیسیون های تخصصی مجلس، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس روز یکشنبه بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس درباره لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن را بررسی می کند و روز دوشنبه با حضور مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار به بررسی راهکارهای لازم در ارتباط با اقتصاد مقاومتی می پردازد.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه به بررسی گزارش وصول منابع ارزی بلوکه شده خارج از کشور و نیز گزارش مسوولان ذی ربط درباره مشکلات و مسایل کالاهای اساسی در کشور می پردازند.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت معدن و تجارت روز سه شنبه برای پاسخگویی به سوال سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می یابند.

** کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی روز یکشنبه گزارش وزارت نیرو در خصوص عملکرد سال1392 و برنامه های سال1393 با محوریت اقتصاد مقاومتی را بررسی می کنند ضمن آن که از کارشناس سازمان انرژی اتمی ایران و عضو تیم مذاکره کننده هسته ای برای حضور در این کمیسیون دعوت کرده اند.

روز سه شنبه نیز وزیر نیرو در کمیسیون انرژی حاضر می شود تا به سوالات سیدمحمد بیاتیان نماینده بیجار، امید کریمیان نماینده مریوان(2مورد)، شمس اله شریعت نژاد نماینده تنکابن و رامسر، عباس قائیدرحمت نماینده ازنا و دورود (2مورد)، حسن تأمینی نماینده رشت، احمد شوهانی نماینده ایلام و قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس پاسخ دهد.

بررسی وضعیت مصرف برق کشور در فصل گرما با حضور مسوولان وزارت نیرو و مدیران عامل شرکتهای توزیع برق استان های تهران، البرز، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، کرمان از دیگر مواردی است که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون انرژی قرار دارد.

** کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون روزیکشنبه طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی، تخصیص اعتبارات ویژه برای ازدواج جوانان و نحوه تأمین غیرنقدی مطالبات پیمانکاران پروژه های عمرانی حمل و نقل و آب و فاضلاب را بررسی می کنند.

بررسی الحاق یک ماده به قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، استفساریه ماده(45) و بند(ب) ماده(65) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

روز دوشنبه نیز جلسه هیات رییسه این کمیسیون برای بحث و بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به برنامه های کاری آتی کمیسیون تشکیل می شود.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه از وزیر نفت دعوت کرده اند تا گزارشی از عملکرد و اقدامات به عمل آمده و برنامه های آتی وزارت در کمیسیون حضور یابد.

کارگروه عمومی این کمیسیون نیز روز یکشنبه گزارش تفریغ بودجه سال1391 کل کشور را بررسی می کند و کارگروه اقتصادی روز دوشنبه برای سیاستهای اقتصاد مقاومتی جلسه دارد.

** کمیسیون صنایع و معادن

کارگروههای تخصصی کمیسیون درباره موضوعات ارجاعی و جمع بندی راهکارهای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی روز یکشنبه جلسه دارند و روز سه شنبه بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات صنعتی و علائم تجاری) در دستور کار این کمیسیون است.

** کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه نشستی با انجمن های صنفی مرتبط با حوزه فعالیت در راستای منویات مقام معظم رهبری با موضوعیت اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال 1393 تحت عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دارند.

روز سه شنبه نیز رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونان وی گزارشی از برنامه های مسکن این نهاد به کمیسیون عمران ارایه می کنند.

محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور از عملکرد بودجه سال1392 و سیاستهای کلی سال روز سه شنبه گزارشی به کمیسیون عمران می دهد.

بررسی پروژ ه های عمرانی استان کردستان در بازدید اخیر کمیسیون با حضور استاندار کردستان نیز در دستور کار روز سه شنبه این کمیسیون قرار دارد.

** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه به بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالابهای کشور می پردازند و رسیدگی به لایحه تصویب پروتکل(تشریفات) حفاظت از دریای خزر در برابر آلودگی ناشی از منابع طبیعی و فعالیتهای مستقر در خشکی الحاقی به کنوانسیون چارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر را در دستور کار دارند.

روزسه شنبه نیز ضمن ادامه بررسی طرح نجات و احیای دریاچه ها و تالابهای کشور، طرح تشکیل صندوق حمایت از توسعه و کشت دانه های روغنی در دستور کار این کمیسیون است.

اعضای این کمیسیون روز سه شنبه جلسه مشترکی با رییس سازمان دامپزشکی کشور و معاونان در محل این سازمان دارند.

کارگروه منتخب این کمیسیون نیز روز یکشنبه از اعضای شورای عالی نخود ایران و بررسی مشکلات تولیدکنندگان این محصول دعوت کرده است. بحث پیرامون اقتصاد مقاومتی و ارایه راهکارهای لازم برای عملیاتی کردن سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و تهیه نقشه راه نیز در دستور کار این کارگروه است.

**کمیسیون های خاص

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی نیز روز دوشنبه برای بحث پیرامون اقتصاد مقاومتی و بررسی طرح حمایت از تولید ملی جلسه دارد و گزارش سازمان تأمین اجتماعی نیز استماع می کند.

کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز روز دوشنبه برای بررسی طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسه دارد.

جلسه کمیسیون مشترک اساسنامه سازمان ملی استاندارد ایران نیز روز یکشنبه برگزار می شود و طرح یک شوری تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران را با حضور نمایندگان، مسوولین و کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد ایران، دیوان محاسبات کشور، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و مرکز پژوهشهای مجلس بررسی می کند.

سیام**2025 1568
کد N230734

وبگردی