آفتاب

مقاومت، رازهای پرونده ترور3 عضو تیم خبری المنار را گشود

مقاومت، رازهای پرونده ترور3 عضو تیم خبری المنار را گشود

بیروت – ایرنا – کمتر از 24 ساعت از ترور و به شهادت رسیدن 3 عضو تیم خبری شبکه لبنانی المنار در شهرک معلولای سوریه نگذشته بود که « ماشین رسانه ای» گروه 14 مارس و مخالفان سوری تلاش خود را برای تبرئه تروریست های تکفیری از این جنایت تروریستی شروع و همچنین تلاش کردند که فلش قطب نما را به سمت ارتش سوریه بچرخانند.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسانه ای، گروه 14 مارس ( مخالفان مقاومت ضدصهیونیستی) و مخالفان سوری به این بسنده نکرده و سناریوهای مختلفی را از اختلافات بین ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مستقر در سوریه برای نبرد با تروریست های تکفیری ارائه کردند.

ماشین رسانه ای گروه 14 مارس و مخالفان سوری بویژه در 3 روز گذشته تلاش داشت تا این سناریوها را در محافل سیاسی و مردمی بویژه در لبنان جا بیندازد.

در لبنان معروف است که رهبری مقاومت اسلامی تمام اقدامات گروه ها و نیروهای تابعه خود را به دقت زیر نظر دارد و این قاعده در خصوص نیروهای آن در سوریه هم رعایت و پیوسته گزارش های دریافتی بسرعت تجزیه و تحلیل می شود بویژه اگر پرونده مربوط به نیروهای انسانی باشد تا بتواند بطور دقیق به سئوالات خانواده های شهدا پاسخ دهد.

در همین رابطه روزنامه لبنانی « الاخبار» در شماره روز جمعه خود نوشت: بعداز اعلام شهادت « حمزه الحاج حسن»،« محمد منتش» و « حلیم علوه» خبرنگار، تصویربردار و مسئول فنی تیم خبری شبکه المنار در شهر تاریخی معلولا که برای پوشش خبری تصویری فضای بعد از آزادسازی این شهرک از اشغال تروریست های تکفیری به این شهرک رفته بودند، بخش های ذیربط مقاومت تحقیقات خود را بلافاصله در این زمینه شروع کردند.

الاخبار نوشت : جزئیات این تحقیقات تاکید دارد که مسئولیت گروهای مسلح در خصوص شهادت سه عضو تیم خبری المنارغیرقابل تردید است و علاوه بر این سه عضو تیم خبری المنار، 4 نیروی ارتش سوریه هم به شهادت رسیده و چند تن از جمله 2 عضو تیم خبری المنار زخمی شده اند.

روایت الاخبار از نتایج تحقیقات مقاومت اسلامی لبنان بدین شرح است:

بعداز سیطره بر شهرک الصرخه، یگان های نظامی پیشروی به سوی شهرک معلولا را از دو جهت شروع کردند.

اول، جهت شمالی که به سیطره بر ارتفاعات معلولا و هتل السفیر و الحاره الغربیه منجر شد و دوم، جهت شرقی بود که به آزادی کامل شرق شهرک معلولا منجر شد.

با جست وجوی داخل منازل شهرک سلاح هایی را که عناصر مسلح جا گذاشته بودند، کشف شد و بعد از تثبیت سیطره کامل بر شهرک ، معلولا منطقه امن اعلام و به رسانه ها اجازه داده شد وارد شهرک شوند.

بسرعت تیم رسانه ای تلویزیون سوریه و « جعفر مهنا» خبرنگار المنار در سوریه وارد شهرک معلولا شدند و ساعت 2 و 10 دقیقه عصر پخش گزارش های مستقیم از مقابل هتل السفیر شروع شد.

در این اثنا تیم خبری المنار از لبنان به شهرک معلولا رسید و به همکاران خود پیوست درحالیکه شهید منتش به عنوان نیروی رسانه ای جنگی و آشنای به همه جزئیات منطقه آنها را در این سفرکاری به معلولا همراهی می کرد.

ساعت حدود 3 و 10 دقیقه عصر و در حالیکه تیم های خبری دیگری همچنان در مقابل هتل السفیر در شهرک معلولا حاضر بودند، تیم المنار با شهید منتش توافق می کنند بطور مستقیم از میدان نزدیک دیر مار تقلا گزارشی را پخش کنند.

تیم خبری المنار در قالب کاروانی با سه خودرو عازم مکان مورد نظر شد ، راننده خودرو اول، شهید منتش و خودرو سوم حامل شهید الحاج حسن بود.

بعداز رسیدن کاروان المنار به میدان نزدیک دیر همه چیز عادی بود و نیروهای ارتش سوریه بطورعادی در منطقه حضور داشتند و اما هنگام حرکت خودروها به سمت چپ به سوی دیر و ساعت 3 و 30 دقیقه عصر ناگهان تیراندازی شدید و مستقیم به سوی آنها توسط سه عنصر مسلح شروع شد.

نیروهای نظامی سوری مستقر در مقابل هتل السفیر که مشرف بر منطقه بود و همینطور برخی از خبرنگاران از جمله « حسین مرتضی» خبرنگار شبکه العالم تیراندازی این سه عنصر مسلح به سوی تیم خبری المنار را مشاهده و تایید کرده اند.

بعداز تیراندازی شدید به خودروها همه کسانی که داخل این سه خودرو بودند، هدف قرار گرفته و تیرها به آنان اصابت کرده که به شهادت فوری محمد منتش و سپس شهید علوه و زخمی شدن الحاج حسن منجر می شود.

خودرو الحاج حسن تلاش می کند به عقب برود اما قبل از اینکه بتواند از خودرو خارج شود با شلیک یک تیر دیگر و اصابت به او به شهادت می رسد.

در این تیراندازی عناصر مسلح، 4 سرباز سوری نیز به شهادت می رسند.

بلافاصله ارزیابی میدانی منطقه شروع و مکان استقرار عناصر مسلح مشخص می شود.

نیروهای نظامی حاضر در منطقه حمله مستقیمی را به مخفیگاه عناصرمسلح شروع و همزمان یک خودرو زرهی ارتش سوریه از نوع « بی ام بی» پیکر شهدا و زخمی ها را از منطقه خارج می کند.

درگیری ها با عناصر مسلح تا به هلاکت رسیدن آنها ادامه یافته و بعداز یکساعت آرامش برقرار می شود.

تحقیقات نشان داد که سه عنصر مسلح در یک حفره و در میان صخره ها و گودال های نزدیک خانه ها و دیرمارتقلا مخفی شده بودند و هیچ راه فراری برای پیوستن به دیگر عناصر مسلح که از معلولا فرار کرده بودند، نداشته اند.

هنگامی که نیروهای نظامی مقاومت و ارتش سوریه وارد معلولا شده ، سه عنصر مسلح احساس خطر می کنند و به سوی منازل نزدیک دیر مارتقلا می روند.

این عناصر مسلح در حالی به روی خودروهای تیم خبری المنار آتش می گشایند که احدی نمی دانسته است تیم خبری المنار از بیروت وارد شهرک معلولا شده و یا اینکه تصمیم دارد بطور مستقیم از معلولا و بطور دقیق از میدان نزدیک دیرمارتقلا و در آن ساعت گزارش دهد.

خاورم ** 1324
کد N230605

وبگردی