آفتاب

آمریکا به اوکراین کمک‌های نظامی غیرکشنده ارائه می‌کند

آمریکا به اوکراین کمک‌های نظامی غیرکشنده ارائه می‌کند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که به دنبال نگرانی از لشکرکشی روسیه به اوکراین، واشنگتن در زمینه ابزار نظامی غیرکشنده از قبیل کلاه خود و لوازم پزشکی به کی‌یف کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این بسته کمکی آمریکا شامل لوازم پزشکی، کلاه‌خود، دستگاه‌های تصفیه آب و لوازم دیگری همچون دستگاه‌های دستی تولید کننده‌ برق می‌شود. اما به نظر می‌رسد که لوازم جنگی همچون جلیقه‌های ضد گلوله و دوربین‌های دید در شب جزو کمک‌های غیرکشنده نیستند.

چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا ضمن بیان این که واشنگتن در کنار اوکراین خواهد ماند، گفت که آمریکا به بررسی حمایت‌های بیشتر از اوکراین ادامه خواهد داد.

این کمک‌های نظامی غیرکشنده تنها بخشی از لیست لوازمی را که کی‌یف در چند هفته اخیر درخواست کرده بود تشکیل می‌دهد. بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی که شناخته شده‌ترین آن‌ها سناتور جان مک کین است، واکنش ضعیف غرب به بحران اوکراین را محکوم کرده و حتی خواستار کمک‌های نظامی به اوکراین شده‌اند.

هاگل علاوه بر اعلام این خبر تلاش کرد تا به برخی کشورهای عضو ناتو همچون لهستان و کشورهای حوزه بالتیک نسبت به نگرانی آن‌ها در خصوص اقدامات روسیه در شرق اروپا اطمینان دهد. پس از آغاز بحران اوکراین تاکنون پنتاگون 12 فروند جنگنده اف 16 به لهستان ارسال کرده است.

انتهای پیام

کد N230564

وبگردی