آفتاب

تجاوز به آب های اندونزی کاپیتان نیروی دریایی استرالیا را بیکار کرد

تجاوز به آب های اندونزی کاپیتان نیروی دریایی استرالیا را بیکار کرد

کوالالامپور – ایرنا – یک کاپیتان نیروی دریایی استرالیا به دلیل تجاوز به آب های سرزمینی اندونزی از کار برکنار شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدا تا پایان سال گذشته میلادی سیاست بازگشت دادن پناهجویان غیرقانونی که از اندونزی به وسیله قایق عازم استرالیا می شدند باعث شد در شش نوبت آب های سرزمین اندونزی مورد تجاوز گشت های دریایی استرالیا قرار گیرد.

خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) روز جمعه به نقل از وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد ˈرای گریگزˈ دریاسالار نیروی دریایی استرالیا یک فرمانده را از پست خود برکنار و یک نفر دیگر را نیز از نظر اداری مورد تحریم قرار داد.

پنج افسر ارشد دیگر استرالیایی نیز که در تجاوز به آبهای اندونزی نقش داشته اند به صورت رسمی یا غیررسمی مورد مشاوره و آموزش قرار گرفته اند.

تجاوز به آب های اندونزی که جزئیات مربوط به آن منتشر نشده است، براساس تحقیقات اولیه مقامات استرالیایی به دلیل اشتباه در محاسبه مرزهای دریایی انجام شده بود.

رای گریگز اعلام کرد این قبیل اقدامات در اصل تنبیهی نیستند اما هدف از انجام آنها افزایش استانداردهای نیروی دریایی استرالیا است.

براساس سیاست های سختگیرانه استرالیا در قبال پناهجویان غیرقانونی، پناهجویانی که از طریق قایق و از خاک اندونزی عازم استرالیا می شوند پس از شناسایی توسط مقامات نیروی دریای استرالیا به خاک اندونزی بازگشت داده می شوند.

اندونزی این سیاست استرالیا را تجاوز به خاک خود می داند و این مساله چالش هایی در روابط بین دو کشور ایجاد کرده است.

تجاوز به خاک اندونزی در سال گذشته کانبرا را مجبور به عذرخواهی از جاکارتا کرد.

آساق**د.م**1611
کد N230327

وبگردی