آفتاب

کارگاه آموزشی تخصصیˈاخلاق و حقوق بشرˈ در قم به کار خود پایان داد

کارگاه آموزشی تخصصیˈاخلاق و حقوق بشرˈ در قم به کار خود پایان داد

قم - ایرنا - کارگاه آموزشی تخصصی ˈاخلاق وحقوق بشرˈ که به همت کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شده بود، پنجشنبه شب به کار خود پایان داد.

به گزارش ایرنا، در این کارگاه مباحثی همچون ˈآشنایی با مکاتب و نظریه های فلسفه اخلاق و نسبت مهمترین آنها با حقوق بشرˈ،ˈظرفیت های اخلاق کاربردی و حرفه ای برای پیشبرد حقوق انسانیˈ، ˈمفاهیم پایه در موازین حقوق بشر(کرامت ذاتی انسان، منع تبعیض و غیره) از منظر اخلاقˈ، ˈفقه، اخلاق و حقوق بشرˈ،

ˈنظریه فرمان الهی وحقوق بشرˈ و ˈجهان بینی و نسبت آن با اخلاق و حقوق از جمله مباحث حقوق بشرˈ به صورت علمی و تحصصی مورد بحث قرار گرفت.

ˈتفاوت نگاه ها در تبیین نظریه اخلاقی اسلام و تاثیر آن در مباحث حقوق بشرˈ ،ˈاخلاق به مثابه قید و تعیین کننده حد و حدود حق های بشریˈ، ˈنسبت ارزشهای اخلاقی مطلق و مصلحت گرایی در اندیشه اسلامی (اسلام و گزاره های مطلق اخلاقی)ˈ و ˈتاملی بر قانونگذاری با رعایت اخلاق وحقوق بشرˈ از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

حجج الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی، احمد مبلغی، رحیم نوبهار، سید علی محمودی، محمد سروش محلاتی، سید حسن اسلامی، هدایتی احمد دیلمی، محمود فتحعلی و ناصر قربان نیا، محسن جوادی و محمود مروارید از اساتید این کارگاه آموزشی بودند.

در پایان این کارگاه دو روزه، گواهی شرکت در دوره به شرکت کنندگان ارائه شد.

شرکت کنندگان این دوره از اساتید، طلاب و دانشجویان سراسر کشور بودند.

این کارگاه آموزشی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. ک/3

7401 / 553
کد N230135

وبگردی