آفتاب

صربستان وایتالیا طرح همکاری نظامی امضا کردند

صربستان وایتالیا طرح همکاری نظامی امضا کردند

بلگراد- ایرنا - نمایندگان وزارت های دفاع صربستان و ایتالیا روزپنجشنبه در بلگراد طرح همکاری های نظامی بین دو کشور را برای سال 2014 میلادی امضا کردند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع صربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این طرح نظامی از طرف بلگراد توسط ˈمیلان کونیکوواتسˈ رییس اداره همکاری های بین المللی وزارت دفاع و از طرف ایتالیا ˈپائولو پاپالاردوˈ نماینده نظامی این کشور در بلگراد امضا شد.

مونیکوواتس و پاپالاردو درنشستی در وزارت دفاع صربستان در بلگراد همکاری های دو کشور در زمینه های دفاعی را بسیار خوب توصیف کردند وبر امکانات دفاعی بلگراد و رم برای گسترش همکاری در زمینه های مختلف دفاعی تاکید کردند.

بنا به این گزارش، در این طرح به ادامه همکاری های آموزشی در سطوح بالای نظامی، همکاری های اطلاعاتی، شناسایی وهمچنین همکاری های نظامی- پزشکی اشاره شده است.

درچارچوب گسترش همکاری های نظامی صربستان وایتالیا خاطر نشان می شود که ˈنبویشا رودیچˈ وزیردفاع صربستان هفته گذشته دررم با ˈروبرتو پینوتیˈ همتای ایتالایی خود و ˈلوچی بینلی مانتلیˈ رییس ستاد مشترک ارتش ایتالیا همکاری های دفاعی و نظامی دو کشور را برای ارتقاء روابط دو جانبه در تمامی زمینه ها بسیار مهم توصیف کردند.

صربستان با حدود 60 کشور جهان از جمله چین، آمریکا، فدراسیون روسیه، نروژ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه بالکان همکاری های دو جانبه نظامی دارد.

اروپام**2061**536
کد N230120

وبگردی