آفتاب

مراسم روز ارتش ایران با حضور ژنرال های اندونزی در جاکارتا برگزار شد

مراسم روز ارتش ایران با حضور ژنرال های اندونزی در جاکارتا برگزار شد

کوالالامپور - ایرنا - مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور دریادار امری حسینی معاونت اطلاعات ارتش اندونزی، جمعی از مقامات سیاسی، سفرا و وابسته های نظامی خارجی و دیپلمات ها در هتل بوربودور جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این آیین همچنین چند تن از ژنرال های ارتش و وزارت دفاع اندونزی به همراه تعدادی از افسران ارشد و مقامات نیروی زمینی، دریایی و هوایی این کشور جنوب شرق آسیا حضور داشتند.

ˈفاضل محمدˈ وزیر سابق شیلات اندونزی و نایب رییس دومین حزب بزرگ این کشور میهمان ویژه این مراسم بود.

ˈمحمود فرازندهˈ سفیر ایران در اندونزی در این مراسم ضمن تشریح نحوه شکل گیری ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت که ارتش ایران بر پایه ایدئولوژی و عقیدتی و در خدمت صلح و دفاع از مرز های ایران اسلامی شکل گرفت.

وی گفت: امام راحل در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با وجود شیطنت ها و دخالت های برخی از کشور ها دستور ثبات و توسعه ارتش جمهوری اسلامی ایران را دادند و بر حفظ این نهاد مهم تاکید کردند چون از دیدگاه ایشان تهدیدها در حال شکل گیری بود.

سفیر ایران در ادامه گفت که ارتش ایران همواره به دنبال ایجاد صلح و ثبات در منطقه است.

وی به دستیابی نیرو های مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران به فناوری های روز دنیا اشاره کرد و گفت که امروزه ارتش ایران با توانایی های بالای نظامی، آفندی و پدافندی در مقابل هرگونه زورگویی و تجاوز خواهد ایستاد، همانگونه این مهم را در طول هشت سال جنگ تحمیلی اثبات کرد.

فرازنده افزود: تحولات در فناوری های ارتش ایران تنها با تکیه بر خودباوری و اعتماد به توان متخصصین داخلی به دست آمده است و اکنون این پیشرفت های نظامی در خدمت پیشرفت های علمی کشور نیز قرار گرفته اند.

به گفته وی، ارتش جمهوری اسلامی ایران الگویی برای ارتش های ملل دیگر و سردمدار صلح و ثبات منطقه است و این صلح و ثبات در شکوفایی اقتصادی و توسعه اجتماعی نقش بسزایی ایفا می کند.

سرهنگ ستاد محمدرضا رفیعی وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز در این آیین، گفت: ارتش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با اتکاء به نیروهای متخصص داخلی و قطع وابستگی به بیگانگان با رویکردی جدید و نگرشی نو، در خدمت نظام اسلامی قرار گرفت.

وی ارتش ایران را با توجه به تجربه گرانبهای هشت ساله جنگ تحمیلی، یکی از ارتش های مطرح منطقه و جهان دانست که با انگیزه و پشتوانه قوی ایمانی و بهره مندی از تجهیزات و سلاح های پیشرفته که به دست متخصصان ایرانی ساخته شده، آمادگی دفاع از مرزهای ایران و تمامیت ارضی کشور و همکاری با نیروهای مسلح سایر کشورها در راستای گسترش صلح و ثبات جهانی را دارد.

وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در جمع مقامات نظامی این کشور و وابسته های نظامی خارجی در جاکارتا تاکید کرد: با عنایت به اوامر فرمانده کل قوا در ایران، تولید، نگهداری و استفاده از سلاح های کشتار جمعی در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.

وی گفت: ما به برادری، دوستی و روابط عادلانه و همکاری با کشورهای جهان و بویژه با کشورهای همسایه و مسلمان اعتقاد داریم.

سرهنگ رفیعی با اشاره به استفاده از فناوری های روز در ارتش ایران، گفت که نیروی زمینی ارتش با استفاده از نیروهای متخصص و مهندسان داخلی توانسته است تسلیحات و تجهیزات نظامی متعددی طراحی و تولید کند و در تمام زمینه ها به مرحله خودکفایی رسیده است.

ˈنیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز علاوه بر دستیابی به خودکفایی کامل در تولید شناورهای مختلف و سایر تجهیزات مورد نیاز، با اقتدار در آب های بین الملی حاضر شده و ضمن مقابله با تروریسم دریایی و تامین امنیت خطوط کشتیرانی به همراه نیروی دریایی سایر کشورها در برقراری امنیت در دریاهای آزاد تلاش می کند.ˈ

وی گفت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با تولید انواع هواپیماهای شکاری ، ترابری، آموزشی، انواع موشک ها ، تجهیزات جنگ الکترونیکی و لیزری و قطعات پیچیده و حساس پرنده های شکاری و بمب افکنی از توانمندی بالایی در حراست از مرزهای هوایی و پشتیبانی از سایر نیروها برخوردار است.

وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا در پایان ابراز امیدواری کرد روابط و دوستی بین نیروهای مسلح اندونزی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آینده در جهت منافع ملی دو کشور مسلمان هر چه بیشتر گسترش یابد.

آساق**1611
کد N230006

وبگردی