آفتاب

تورچینف ‌از تعقیب نیروهای اوکراینی که تسلیم معترضان شدند، خبرداد

تورچینف ‌از تعقیب نیروهای اوکراینی که تسلیم معترضان شدند، خبرداد

رئیس جمهور موقت اوکراین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، یگان‌ نظامی اوکراین که در جریان عملیاتی ویژه در چند روز اخیر تسلیم معترضان شده، منحل خواهد شد و سربازانشان نیز محاکمه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری نووستی، اولکساندر تورچینف، رئیس جمهور موقت اوکراین امروز در جریان جلسه‌ای پارلمانی گفت: "بیست و پنجمین یگان هوابرد" که سربازانش بزدلی خود را نشان داده و سلاح‌های خود را تسلیم کردند، منحل خواهد شد و پرسنل ارتش که مسئول این مساله هستند، محاکمه می‌شوند.

وی افزود، دستور این اقدام در حال حاضر به وزارت دفاع و دفتر دادستان کل ارائه شده است.

بیست و پنجمین یگان هوابرد در چند روز اخیر در جریان عملیات ویژه در کراماتورسک سلاح‌های خود را تسلیم کرده و به معترضان پیوست.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد، شش دستگاه وسیله حمل و نقل زره پوش این کشور در حال حاضر تحت کنترل فعالان حامی فدرالیست در آمده است.

ارتش اوکراین عملیاتی را برای سرکوب مدافعان حکومت فدرالی در شرق اوکراین به راه انداخته و شهرهای "کراماتورسک" و "اسلاویانسک" در منطقه دونتسک را هدف قرار دادند.

شرق اوکراین از ماه گذشته میلادی شاهد راهمپیمایی‌های گسترده بوده است. حامیان حکومت فدرال در خارکف، دونتسک، گورلووکا، اسلاویانسک و کراماتورسک از به رسمیت شناختن مشروعیت دولت کنونی اوکراین امتناع کرده و به مقام‌های موقت این کشور تاکید می‌کنند تا رفراندومی مشابه رفراندوم کریمه برگزار کنند.

مسکو تصمیم مقام‌های کنونی اوکراین برای استفاده از زور علیه حامیان حکومت فدرال را محکوم می‌کند.

انتهای پیام

کد N229957

وبگردی