آفتاب

کنفرانس گسترش همکاری‌های ایران، پاکستان و افغانستان برگزار شد

کنفرانس گسترش همکاری‌های ایران، پاکستان و افغانستان برگزار شد

کنفرانس گسترش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران، پاکستان و افغانستان با حضور تحلیلگران سیاسی و اقتصادی در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تاکید بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای بویژه توسعه تجارت و مناسبات اقتصادی مهمترین موضوع این کنفرانس بود.

مشاهد حسین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس سنای پاکستان در این کنفرانس وجود پیوندها و اشتراکات مردم ایران، پاکستان و افغانستان را بستر مناسبی برای گسترش مناسبات سه کشور دانست.

وی افزود: این ظرفیت مناسبی برای بهره‌گیری دولت‌ها و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای است.

سهراب شهابی استاد دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان نیز گفت: در حال حاضر 30 درصد مناسبات اقتصادی افغانستان با پاکستان صورت می‌گیرد و جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از پنج شریک نخست تجاری افغانستان است.

شرکت کنندگان در این کنفرانس وجود مشکلات منطقه‌ای از جمله تروریسم را دستاورد بیگانگان دانستند و تاکید کردند مسائل و مشکلات موجود فقط به دست کشورهای منطقه حل خواهد شد.

ضرورت اعتمادسازی بیشتر در روابط پاکستان و افغانستان، اتحاد منطقه‌ای در مقابل تهدیدهای مشترک سه کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از دیگر موضوعات مطرح شده در این کنفرانس بود.

انتهای پیام

کد N229886

وبگردی