آفتاب

معمای پرواز ام.اچ 370 توان مدیریتی استرالیا را هم زیر سئوال برد

معمای پرواز ام.اچ 370 توان مدیریتی استرالیا را هم زیر سئوال برد

کوالالامپور – ایرنا – اظهارات نخست وزیر استرالیا مبنی بر سازماندهی مجدد و تغییر ساختار تیم جستجوی پرواز ام.اچ 370 تا یک هفته آینده توان مدیریتی این کشور را در مدیریت بحران ناپدید شدن این پرواز مالزی زیر سئوال برد.

به گزارش ایرنا، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا در سخنانی اعلام کرد اگر زیردریایی بلوفین 21 نتواند تا حدود یک هفته دیگر مکان جعبه سیاه و لاشه هواپیما را شناسایی کند مقامات مسئول باید ساختار دیگری برای ادامه عملیات طرح ریزی کنند.

وی افزود: ما معتقدیم که نتیجه تحقیقات تا حدود یک هفته دیگر مشخص می شود و در صورت کارآمد نبودن نتایج باید رویه دیگری در پیش گرفت.

مقامات استرالیایی همواره در مورد طولانی و مشکل بودن عملیات جستجو تاکید داشته اند.

عمیق چهار هزار و 800 متری اقیانوس در محل مورد جستجو برای یافتن لاشه هواپیما و جعبه سیاه عملیات جستجوی را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

ارسال زیردریایی بلوفین در روزهای دوشنبه و سه شنبه پس از آنکه به عمق چهار هزار و 500 متری کف اقیانوس رسید، نتایج خاصی در پی نداشت.

این زیردریایی که در تلاش های پیشین به نتایج خاصی دست نیافت در حال آماده سازی برای ماموریت بعدی است.

نخست وزیر استرالیا تاکید کرد که براساس اطلاعاتی که در روزهای پنجم و هشتم آوریل (16 و 19 فروردین) به دست آمده است از درستی مکان جستجو اطمینان کامل دارد.

این پرواز با 227 مسافر و 12 خدمه پرواز بامداد هشتم مارس (17 اسفند) از کوالالامپور به مقصد پکن پرواز کرد اما ساعتی پس از پرواز ناپدید شد.

از ناپدید شدن پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 41 روز می گذرد اما تاکنون کوچکترین اثری از این پرواز به دست نیامده است.

آساق**د.م**1611
کد N229832

وبگردی