آفتاب

جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در قم برگزار می‌شود

جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در قم برگزار می‌شود

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم عنوان کرد: جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: این مراسم همزمان با سالروز میلاد یکشنبه شب ساعت 20 و 30 دقیقه الی 22 در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار خواهد شد.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) همچنین در مورد برنامه های پژوهشی و فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) افزود: این نهاد عهده دار مسئولیت گردآوری، طبقه بندی، حفظ، نگهداری، تنظیم، ترجمه و نشر آثار امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب است.

وی تصریح کرد:همچنین فراهم آوردن امکانات لازم در جهت ارائه خدمات پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی پیرامون انقلاب اسلامی و اندیشه ها و سیره بنیانگذار انقلاب از برنامه های مهم موسسه به شمار می رود.

موسوی با تاکید بر اهمیت برررسی افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) اظهار داشت:بی شک اندیشه های امام راحل(ره) ما را به ایدوئولوژی بر اساس اسلام ناب محمدی رهنمود می سازد.

وی خاطرنشان کرد:بهره مندی از این افکار و اندیشه ها زمینه پیشرفت و اعتلای انقلاب اسلامی و همچنین تربیت نسل امروز و جلوگیری از انحراف و انحطاط افکار در جامعه اسلامی را فراهم می سازد از این رو وظیفه همه ما تلاش در نشر آثار و افکار بنیانگذار انقلاب است.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم با اشاره به اینکه مشتاقان زیادی در جهان برای دستیابی به این آثار علاقه نشان می دهند گفت:باید افکار و اندیشه های ارزشمند و انسان ساز امام خمینی(ره) توسط نهادهای فرهنگی و رسانه ها ترویج شود.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برنامه های مختلف موسسه در بزرگداشت امام خمینی(ره) در خرداد ماه گفت:در اجرای برنامه های مذهبی و ملی در این ایام باید توجه خاصی به بهره گیری از معارف امام خمینی(ره) در راستای خودسازی و ارتباط با خدا صورت بگیرد و این اندیشه ها به عنوان میراثی ارزشمند تبیین شود.

وی در مورد رونمایی از 50 جلد از تالیفات امام خمینی(ره) در ایام ارتحال ایشان یادآور شد:این آثار مرتبط با فقه، کلام، ادعیه و تقریرات دروس امام راحل(ره) است که در طول سالهای گذشته توسط پژوهشگران گردآوری و تدوین شده است.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم تصریح کرد:رهبر معظم انقلاب همواره بر توجه به اندیشه ها و افکار امام خمینی(ره) و تلاش در گردآوری این آثار داشته اند .

انتهای پیام

کد N229816

وبگردی