آفتاب

16 کشته و مجروح در درگیری ارتش با جدایی طلبان در شرق اوکراین

16 کشته و مجروح در درگیری ارتش با جدایی طلبان در شرق اوکراین

وزیر کشور اوکراین از کشته شدن سه نفر و مجروح شدن 13 نفر دیگر از جدایی طلبان در شهر ماریوپول واقع در شرق این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، درگیری بین ارتش اوکراین و جدایی طلبان مسلح در شرق این کشور ادامه دارد. بنا بر اعلام "آرسن آواکوف" وزیر کشور اوکراین امروز پنج شنبه در ادامه عملیات ضدتروریستی ارتش در شهر ماریوپول در ساحل دریای آزوف واقع در شرق این کشور، دست کم سه نفر کشته شده اند.

آواکوف در پیامی که در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد نوشت: در این درگیری ها سه نفر کشته، 13 نفر مجروح و 63 نفر دیگر از جدایی طلبان مسلح دستگیر شده اند. گزارش ها حاکی است با ادامه عملیات نظامی دولت در منطقه شرقی دونتسک گروه های زیادی از مخالفان دولت با پیوستن به شبه نظامیان مسلح این منطقه خواستار خروج نظامیان شده ند.

بر این اساس مخالفان در تظاهرات خود از بمب های دست ساز برای مقابله با ارتش استفاده کرده اند. در همین حال رسانه های محلی ماریوپول اعلام کردند عملیات مذکور با هماهنگی ارتش اوکراین و پلیس این شهر از ساعت یک بامداد آغاز شده و ادامه دارد.

گفتنی است روز شنبه و پس از ورود "جان برنان" رئیس سازمان سیا به کی یف، وزارت کشور اوکراین از آغاز "عملیات ضدتروریستی علیه جدایی طلبان" در شهرهای شرقی این کشور خبر داد. برای کرملین و رسانه های روسیه، همزمانی این سفر و عملیات مذکور نشانگر هدایت اقدامات دولت اوکراین از سوی آمریکا است.

کد N229635

وبگردی