آفتاب

عدم صدور روادید به نماینده ایران نشانه دخالت آمریکا در امور سازمان ملل است

عدم صدور روادید به نماینده ایران نشانه دخالت آمریکا در امور سازمان ملل است

ارومیه - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عدم صدور روادید به نماینده ایران در سازمان ملل متحد نشانه دخالت آشکار آمریکا در امور این سازمان جهانی است.

ˈ جواد جهانگیرزاده ˈ پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اقدام اخیر آمریکا بر خلاف توافق های این کشور با سازمان ملل در زمینه پذیرش نمایندگان کشورها در قالب سفیر یا سخنران مجمع عمومی است.

وی اظهار کرد: این حرکت نه تنها نشانه دخالت دائمی آمریکا در برنامه های سازمان ملل است بلکه نشانه خصومت پایان ناپذیرش با ایران اسلامی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا همچنین با این اقدام خود پیام مناسبی به اندک موافق های خود در ایران داده و علاوه بر این آنها را در تقابل با افکار عمومی قرار داد.

وی اضافه کرد: ابوطالبی دیپلماتی توانمند و متعهد است و نباید چنین شخصیتی قربانی شیطنت های کاخ سفید شود.

جهانگیرزاده با اشاره به قوانین سازمان ملل گفت: رفتار نسجیده واشنگتن در قبال نماینده ایران در حقیقت زیرپا گذاشتن اصول و مقررات سازمان ملل است .

وی اظهار کرد: نگرانی از جایگاه والای ایران اسلامی در منطقه و الگو قرار گرفتن انقلاب ایران برای ملت ها عواملی هستند که آمریکا را به هراس انداخته است.

جهانگیرزاده یادآور شد: آمریکا با این اقدام خود ثابت کرد که هیچ اعتقادی به مقررات و قوانین سازمان ملل ندارد و برای دستیابی به اهداف خود دست به هر ترفندی می زند.

وی ادامه داد: کاخ سفید همواره تلاش کرده برسازمان ملل تسلط یابد و با نادیده گرفتن قوانین آن اهداف خود را پیاده کند.

8135/581/ 1495
کد N229326

وبگردی