آفتاب

طالبان پاکستان قرارداد آتش بس با دولت اسلام آباد را تمدید نکرد

طالبان پاکستان قرارداد آتش بس با دولت اسلام آباد را تمدید نکرد

اسلام آباد - ایرنا - منابع خبری پاکستان غروب چهارشنبه گزارش دادند: گروه شبه نظامی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ مهلت قرارداد آتش بس با دولت اسلام آباد که با هدف پیشبرد گفت وگوهای صلح میان دو طرف انجام شده بود را تمدید نکرد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی گزارش دادند: خودداری گروه غیرقانونی تحریک طالبان در تمدید قرارداد آتش با دولت اسلام آباد باعث افزایش نگرانی ها نسبت به تشدید حملات شبه نظامیان در پاکستان شده است.

ˈشاهد ا... شاهدˈ سخنگوی طالبان پاکستان غروب چهارشنبه در گفت وگو با رسانه های این کشور از نقطه نامعلوم؛ دولت اسلام آباد را به عملکرد بی نتیجه و شکست در پیشبرد روند گفت وگوهای صلح با شبه نظامیان متهم کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین اعضای شورای سیاسی گروه تحریک طالبان تصمیم گرفتند که مهلت قرارداد آتش بس میان شبه نظامیان و دولت پاکستان تمدید نشود.

آتش بس میان دولت اسلام آباد و شبه نظامیان که پیش تر از سوی طالبان پاکستان برای 10 روز تمدید شده بود؛ 21 فروردین (10 آوریل) به پایان رسید.

گفت وگوهای صلح میان دولت پاکستان و شبه نظامیان طالبان در بهمن 92 ( فوریه) و در پی بمب گذاری طالبان در مقر نیروهای پلیس در شهر ˈکراچیˈ و پذیرش مسوولیت قتل 23 نفر از مرزبانان ربوده شده پاکستانی از سوی شبه نظامیان بی نتیجه ماند.

پس از آن دولت اسلام آباد حاضر به مذاکره با شبه نظامیان نشد تا زمانی که طالبان پاکستان 10 اسفند 92 (اول مارس) اعلام به برقراری آتش بس یک ماهه تا 11 فروردین93 (31 مارس) کرد.

آساق**ا.ر**1095**1856
کد N229086

وبگردی