آفتاب
اخبار بحرین/

ادامه واکنش به ضرب الاجل آل خلیفه ضد آیت الله نجاتی/ شکنجه عکاس جوان بحرینی

ادامه واکنش به ضرب الاجل آل خلیفه ضد آیت الله نجاتی/ شکنجه عکاس جوان بحرینی

ادامه واکنش گروه ها و شخصیت ها به ضرب الاجل تعیین شده ضد نماینده آیت الله سیستانی در بحرین و اعمال شکنجه زندانیان از جمله یک عکاس از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، بیست سازمان حقوق بشری با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند: تهدید مسئولان رژیم علیه آیت الله نجاتی نماینده آیت الله سیستانی و تعیین ضرب الاجل برای خروج وی از بحرین تا پنجشنبه اقدامی علیه آزادی های دینی است.

 جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اعلام کرد: ضرب الاجل تعیین شده از سوی رژیم برای خروج آیت الله شیخ حسین نجاتی مردود است زیرا شیخ نجاتی شخصیتی بحرینی است. رژیم حق چنین حماقتی را ندارد و احدی حق ندارد حق تابعیت، زندگی و سفر را از فرد دیگر سلب کند و هر اقدامی در این زمینه مغایر با قانون بین المللی و قوانین داخلی است.

الوفاق بیان کرد: این اقدام بحران عمیق سیاسی و انسانی در بحرین را نشان می دهد. آیت الله نجاتی شخصیتی دینی و دارای موقعیت علمی بارزی است و هر اقدامی علیه وی در واقع اقدام علیه ملت بحرین است و جامعه جهانی باید موضعی سریع و مستقیم در این باره اتخاذ کند.

از سوی دیگر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به احضار آیت الله حسین النجاتی از سوی یک شخصیت برجسته امنیتی رژیم بحرین آن را با هدف ایجاد فشار و محدودیتهای بیشتر علیه نجاتی توصیف کرد.

وی افزود: فشار بر آیت الله نجاتی برای ترک کشور در راستای سیاست های ظالمانه طایفه ای است و همه مردم، دوستداران و سازمان های بین المللی باید با نجاتی ابراز همبستگی داشته باشند.

این در حالی است که شورای اسلامی علمای بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آیت الله نجاتی شخصیت بحرینی دارای پایگاه مردمی بالا در بحرین است و تهدید علیه وی در واقع علیه کل ملت بحرین است. با توجه به اینکه در محافل حوزه و مرجعیت وی دارای جایگاه خاصی است هر گونه اقدام علیه وی در واقع اقدام علیه مراجع، حوزه و مقامات دینی برجسته است. رژیم بهتر است از محدودیت ها علیه علما دست بردارد. سازمان کنفرانس اسلامی و سازمانهای دینی باید به وظایف خود عمل کنند.

جمعیت امل بحرین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رژیم همچنان با مردم با تحقیر نگاه می کند و رفتار ظالمانه ای علیه آنها دارد. این اقدامات آزادگان را نمی ترساند.

خبر دیگر از بحرین اینکه منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین از افزایش بدهی های بحرین و گذشتن از مرز 5.1 میلیارد دینار خبر دادند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اسناد فاش شده از سوی اداره زندانهای بحرین درباره تصمیمی که اجازه استفاده از زور علیه کسانی که با حضور در دادگاه ها مخالفت می کنند آن را پس از تحریم جلسات محاکمه های فرمایشی رژیم دانست و بیان کرد: در قانون اجباری در این زمینه وجود ندارد.

جریان الوفاء بحرین با اشاره به محدودیت های اعمال شده علیه عبدالوهاب حسین و حسن مشیمع از زندانیان در بند آل خلیفه اعلام کرد: رژیم به طور عمدی مانع از ارائه خدمات پزشکی به زندانیان می شود و این سبب شهادت بسیاری از زندانیان شده است.

از سوی دیگر صالح سهوان فرزند مهدی سهوان از زندانیان در بند آل خلیفه از وخامت حال پدرش در زندان"جو" خبر داد و افزود: مسئولان زندان با انتقال پدرم به مراکز درمانی مخالفت می کنند.

همزمان جمعیت وحدت اسلامی سوئد، حسن علی التریکی مدیر شورای فرهنگ و رسانه و انجمن تبلیغات اسلامی در این کشور با صدور بیانیه اقدامات رژیم علیه شیخ حسین نجاتی نماینده آیت الله سیستانی در بحرین را محکوم کردند.

در بیانیه جمعیت وحدت اسلامی سوئد آمده است:  موارد نقض حقوق بشر در بحرین ادامه دارد و اخیرا رژیم بحرین اقدام به تهدید یکی از علمای برجسته و نماینده آیت الله سیستانی کرده است.

همزمان با آن نظامیان رژیم حبس 12 نفر از ساکنان منطقه عالی منامه که روز دوشنبه بازداشت کرده بودند را برای مدت یکماه دیگر تمدید کردند.

از سوی دیگر محمد التاجر وکیل احمد الموسوی عکاس 26 ساله بحرینی که در بازداشت آل خلیفه به سر می برد از شکنجه وی و برخی دیگر از زندانیان خبر داد و افزود: انواع شکنجه ها و ضرب و شتم و تهدید به تجاوز علیه وی اعمال شده است.وی جوایز بی شماری دریافت کرده است و در اواخر ماه جاری قرار بود در امارات مورد تجلیل قرار گیرد.

این در حالی است که یک مرکز بین المللی حقوق و آزادی ها که مقر آن در قاهره قرار دارد از رژیم بحرین خواست که از اقدامات امنیتی و قضایی علیه مدافعان حقوق بشر پرهیز کند.

در این بیانیه با اشاره به بازجویی از هادی الموسوی از فعالان حقوق بشری بحرین هدف آن را ترساندن فعالان در این زمینه توصیف و اعلام کرد: رژیم باید شرایط فعالیت موثر را فراهم کند.

کد N228921

وبگردی