آفتاب

اعزام بیش از 900 مددجوی سمنانی به مرخصی نوروزی

اعزام بیش از 900 مددجوی سمنانی به مرخصی نوروزی

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: ۹۴۵ نفر از مددجویان واجد شرایط زندان‌های استان قزوین به مرخصی نوروزی اعزام شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن سال نو و با توجه به آثار مثبت و سازنده حضور زندانیان در کنار خانواده، با همکاری دستگاه قضایی استان ۹۴۵ نفر از زندانیان واجد شرایط به مرخصی نوروزی اعزام شدند.

وی ادامه داد: اعطای مرخصی به زندانیان در روند بازسازی اجتماعی و اخلاقی آن‌ها اثرگذار بوده و با برقراری روابط عاطفی بین زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها، گامی به‌ سوی تحکیم کانون خانواده برداشته می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین همچنین با اشاره به اینکه اعطای مرخصی می‌تواند در فرآیند آزادی زندانیان مؤثر باشد، افزود: به ۷۸ نفراز زندانیان در ایام تعطیلات نوروزی مرخصی منجر به آزادی اعطا شده است.

وی با بیان اینکه اعطای مرخصی به زندانیان فعال در برنامه‌های اصلاحی، تربیتی و فرهنگی در چارچوب قوانین و مقررات اعطا شده است، گفت: در نیمه اول فروردین ماه به هیچ یک از زندانیان دارای جرائم سرقت و ربودن مال دیگران مرخصی اعطا نشده، ضمن اینکه جرائمی نظیر آدم‌ربایی، جرائم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، مواد مخدر عمده و سایر جرائم سنگین جزء مستثنیات عدم اعطای مرخصی بوده‌اند.

فراست‌طلب خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم اعطای مرخصی به واجدین شرایط اصلاح و بازپروری زندانیان و کاهش موقت جمعیت کیفری زندان‌ها مفید واقع شود.

انتهای پیام

کد N228770

وبگردی