آفتاب

عمار الحکیم بر رد یکجانبه گرایی در تشکیل دولت آتی عراق تاکید کرد

عمار الحکیم بر رد یکجانبه گرایی در تشکیل دولت آتی عراق تاکید کرد

تهران-ایرنا- ˈعمار حکیمˈ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق با رد یکجانبه گرایی و تاکید بر اهمیت توجه به تمامی مولفه ها در تشکیل دولت آتی این کشور گفت: نباید قبل از برگزاری انتخابات و اعلام نظر مردم، ائتلافی تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری ˈالسومریه نیوزˈ، حکیم در سخنانی در استان ذی قار گفت: هرشخصی در انتخابات پیروز شود، باید از حقوق مردم عراق دفاع کرده و به تعهدات خود پایبند باشد و در پی تحقق منافع شخصی، حزبی، گروهی و یا منطقه ای برنیاید.

حکیم افزود: ما در مجلس آینده فعال خواهیم بود و با هرفردی که مردم او را انتخاب کنند همکاری خواهیم کرد و پیش از اعلام نظر و رای مردم، هیچ گونه ائتلافی صورن نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد در دولت عراق یکجانبه گرایی، در حاشیه قرار دادن و انتقام جویی نداریم و خیر در وحدت کلمه، وحدت نظر و تلاش است.

حکیم ادامه داد: با تیم قوی هماهنگ در تصمیم گیری های مشترک برای پایان دادن به بحران های داخلی کار خواهیم کرد. هیچ اولویتی برای منطقه و یا استان خاصی به هزینه وحدت کشور در کار نخواهد بود و هیچ گونه قرارداد محرمانه و یا توافق پشت درهای بسته منعقد نخواهد شد.

یکی از نتایج انتخابات مجلس عراق در آوریل 2014 به عنوان بزرگترین واقعه سیاسی این کشور ، معرفی نامزدهای پست نخست وزیری و متصدیان مناصب عالی رتبه دولتی است و از این رو تلاش هایی از سوی برخی جناح های سیاسی در عراق برای تشکیل ائتلاف های هدفمند انجام می شود.

مترجمام** 1453**5981
کد N228591

وبگردی