آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

باید ارزش‌های دینی و حجاب در کشور اسلامی حاکم باشد

باید ارزش‌های دینی و حجاب در کشور اسلامی حاکم باشد

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: در یک کشور اسلامی باید ارزش‌های دینی و حجاب در جامعه و نهادها حاکم باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تاکید بر این‌که «مساله عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و حتی شهر مقدس قم آن گونه که شایسته است، مورد توجه قرار نگرفته است» گفت: باید در فضای انقلاب تمام ارزش‌های اسلامی و دینی در جامعه حاکم باشد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: مردم متدین، متعهد به اسلام و وفادار به انقلاب باید اهتمام ویژه‌ای در زمینه ترویج امر به معروف و فرهنگ عفاف و حجاب داشته باشند.

نوری‌همدانی با تاکید بر این‌که «نرمش ما در برابر دشمنان باید قهرمانه باشد نه منفعلانه» گفت: ما همواره باید خشم و کینه خود نسبت به دشمنان را حفظ کنیم و هیچ گاه خصومت دیرینه آنان با ایران اسلامی و ارزش‌های دینی را از یاد نبریم.

وی افزود: فرهنگ اسلامی اقتضا می‌کند ما در برابر دشمنان به حدی قوی باشیم که جرات نکنند علیه ما چیزی بگویند.

وی اضافه کرد: با این وجود ما مشاهده می‌کنیم که پارلمان اروپا آن گونه علیه ایران بیانیه و قطعنامه صادر می‌کند و انگلستان نیز به نحوی دیگر علیه ما فعالیت می‌کند.

نوری همدانی بیان کرد: اینها که ابتدایی‌ترین حقوق بشر را مراعات نمی‌کنند، اما از این که چند قاچاقچی مواد مخدر در ایران اعدام می‌شود، آه و ناله‌شان به آسمان بلند است.

وی سیاست آمریکایی‌ها و غرب را سیاست مکر و حیله و سیاست معاویه توصیف کرد و گفت: سیاست آمریکایی‌ها تابع منافعشان است و در راستای تامین منافع شان هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند.

انتهای پیام

کد N228318

وبگردی