آفتاب

قبرس : تحریم روسیه اقتصاد قبرس را نابود می کند

قبرس : تحریم روسیه اقتصاد قبرس را نابود می کند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه قبرس اعلام کرد : تحریم های اقتصادی علیه روسیه، اقتصاد قبرس را نابود خواهد کرد.

به گزارش روزچهارشنبه خبرگزاری فرانسه از برلین، ˈیوآنیس کاسولیدسˈ در مصاحبه با نشریه آلمانی ˈدی ولتˈ اعلام کرد: روابط اقتصادی نزدیکی میان قبرس و روسیه وجود دارد و به همین دلیل، تحریم های(اقتصادی) علیه روسیه اقتصاد قبرس را نابود خواهد کرد.

وی افزود: اگر اعمال تحریم ها ضروری باشد، هر کشور عضو اتحادیه اروپا باید بتواند خودش درمورد اجرای آن تصمیم گیری کند. تدابیر(اتحادیه اروپا) هر چه که باشد نباید به ما آسیب بزند.

این گزارش حاکی است که اتحادیه اروپا روز دوشنبه و در پی افزایش ناآرامی ها در شرق اوکراین، تصمیم گرفت تا برای اعمال تحریم های هدفمند، فهرست مشمولان تحریم را شامل روس ها و اوکراینی های طرفدار روسیه گسترش دهد. همچنین پیش بینی می شود که در صورت ادامه این وضعیت پس از نشست چهار جانبه ای که قرار است فردا در ژنو برگزار شود، اروپایی ها وارد ˈمرحله سومˈ شوند که تحریم های شدیدتر را در بر خواهد گرفت.

بر پایه این گزارش، میزان قابل توجهی از دارایی های روسیه در قبرس قرار دارد همچنان که شرکت های روس به دلیل پایین بودن مالیات ها در قبرس در این کشور فعالیت می کنند. مسکو در سال 2011 میلادی با پرداخت وام به نیکوزیا موافقت کرد و پس از آن با توجه به بحران اقتصادی این کشور شرایط بازپرداخت آن را تسهیل کرد.

پیشتر رئیس جمهوری قبرس نیز با اعمال تحریم های جدید از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالفت کرد و چنین اقدامی را به ضرر اقتصاد برخی کشورها، از جمله خود قبرس دانست که روابط اقتصادی نزدیکی با روسیه دارند.

اروپام ** 9053 ** 1064
کد N227977

وبگردی