آفتاب

روسیه از آغاز عملیات نیروهای اوکراینی در مناطق شرق این کشور ابراز نگرانی کرد

روسیه از آغاز عملیات نیروهای اوکراینی در مناطق شرق این کشور ابراز نگرانی کرد

مسکو- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای از آغاز عملیات نیروهای نظامی اوکراینی در مناطق شرق این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه آمده است: از آغاز عملیات سازمان های امنیتی اوکراین در مناطق جنوب و شرق این کشور که با حمایت واحدهای ارتش انجام می شود و شماری قربانی گرفته است، به شدت نگران هستیم.

بیانیه می افزاید: جنگیدن با ملت خود که حقوق قانونی خود را می طلبد جنایت و تبهکاری است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود با بیان این که هرج و مرج توام با تشدید افراط گرایی اوکراین را فرا گرفته است، آورده است: رویدادهای این کشور حاکی از عدم تمایل مقامهای اوکراینی برای گفتگو با مناطق این کشور است.

در بیانیه اضافه شده است: هیچکس نباید نسبت به متشنج شدن اوضاع در اوکراین بی تفاوت بماند. از شرکای بین المللی می خواهیم اقدامات غیرقانونی مقامهای حاکم بر اوکراین را محکوم کنند.

صدها نفر از نیروهای اوکراینی روز سه شنبه به پایگاه هوایی کراماتورسک در شرق این کشور حمله کردند که بر اثر درگیری با معترضان مستقر در این پایگاه، بر اساس اطلاعات متفاوت از 4 تا 11 نفر کشته شدند.

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد: نیروهای اوکراینی در این عملیات نظامی تلفاتی نداشتند.

چند واحد از نیروهای اوکراینی هم بعدازظهر روز گذشته وارد شهر اسلاویانسک در همسایگی کراماتورسک شدند و انتظار می رود امروز تهاجم به این شهر تحت کنترل معترضان آغاز شود.

اروپام/2242**518** 1337
کد N227646

وبگردی