آفتاب

نماینده دزفول: خواست نمایندگان حفظ چرخه کامل غنی‌سازی هسته‌ای در داخل است

نماینده دزفول: خواست نمایندگان حفظ چرخه کامل غنی‌سازی هسته‌ای در داخل است

نماینده مردم دزفول در مجلس گفت که خواست نمایندگان از دولت و تیم مذاکره‌کننده حفظ چرخه کامل غنی‌سازی هسته‌ای در داخل است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پاپی‌زاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس با تبریک ولادت حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: زنان ایرانی با داشتن الگوی کامل در پیشرفت جامعه موثرند و مسئولین باید ضمن رفع مشکلات زنان در عرصه‌های مختلف، نسبت به تامین بیمه زنان خانه‌دار و بی‌سرپرست، توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی و ایجاد زمینه مناسب اشتغال در شان بانوان ایرانی اقدام کنند.

وی دزفول را نماد مقاومت ایران در دوران جنگ تحمیلی عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار است مسئولین ذیربط در جهت بسط و توسعه فرهنگ مقاومت در سطح ملی در پاسداشت روز 4 خرداد روز دزفول مقاوم نهایت تلاش خود را به کار گیرند. در همین راستا از رییس سازمان صداوسیما می‌خواهم به پاس مقاومت مردم دزفول، رادیو دزفول را به رادیو مقاومت و سیمای مقاومت ارتقا دهد.

نماینده مردم دزفول در مجلس در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان دزفول از متوسط توسعه در استان خوزستان و کشور پایین‌تر است، به وضعیت نامناسب این شهرستان در شاخص‌های مربوط به حوزه راه نیز اشاره کرد و گفت:‌ در مرکز شهر دزفول و در بسیاری از مناطق تاریخی مردم به امکانات و خدمات شهری دسترسی ندارند. همچنین زیرساخت‌های بهداشتی در این شهرستان اندک و فرسوده است.

پاپی‌زاده با اشاره به پیگیری تاسیس بیمارستان تامین اجتماعی در دزفول، از وزیر تعاون خواست که با توجه به تخصیص زمین نسبت به صدور مجوز تاسیس بیمارستان و تخصیص بودجه ساخت آن اقدام کند.

وی روستاهای دزفول را محل تولید ثروت، اشتغال و قلب تپنده این شهرستان دانست و تاکید کرد: مسئولین باید پاسخ دهند که چرا متوسط برخورداری روستاهای دزفول از امکانات آب آشامیدنی، برق، جاده و بسیاری امکانات دیگر کمتر از متوسط کشوری است. این مشکلات باعث می‌شود مردم به ناچار روستاها را ترک کنند و به شهرها مهاجرت کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در دو سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان، ایجاد دانشگاه علوم پزشکی، تاسیس مجهزترین مرکز جراحی قلب خوزستان و ایجاد گمرک در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی در دزفول اظهار کرد: بیکاری شایسته جوانان دزفول نیست و مسئولان باید در سطوح ملی تلاش کنند که معضل بیکاری حل شود.

پاپی‌زاده ادامه داد: پروژه‌هایی مثل احداث پتروشیمی، کارخانه قند و پایانه صادرات محصولات کشاورزی از اقدامات بزرگی است که گام‌های خوبی هم برای تحقق آنها برداشته شده اما نیازمند همکاری جدی وزارت نفت، صنعت و جهاد کشاورزی هستیم. علاوه بر این گام‌های جدی جهت ایجاد زیرساخت لازم برای احداث کارخانه فولاد در دزفول نیز برداشته شده که امیدواریم رییس بانک مرکزی و رییس صندوق توسعه ملی در رفع مشکلات مالی و تامین تسهیلات مورد نیاز برای این پروژه اقدام کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 93 به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: نخبگان و دلسوزان انقلاب در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی متفق‌القول هستند چرا که اقتصاد مقاومتی راهبرد بلندمدت پیشرفت ایران است که تحرک و پویایی تمام ظرفیت‌های داخلی اقتصاد را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس این شهرستان را قطب شناخته شده کشاورزی در کشور نامید و گفت: دزفول سالانه صدها هزار تن محصول تولید می‌کند و در تامین امنیت غذایی کشور نقش مهمی ایفا می‌کند اما متاسفانه به دلیل نبود صنعت تبدیلی، عدم بازارسانی به موقع و وجود واسطه‌های متعدد محصول کشاورزان با قیمت پایین به فروش می‌رسد و این موجب زیان کشاورزان می‌شود. ضمن اینکه واردات بی‌موقع در زمان برداشت زیان فراوانی را به کشاورزان تحمیل می‌کند.

پاپی‌زاده ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خاطرنشان کرد: انتظار اصلی نمایندگان از دولت و تیم مذاکره‌کننده حفظ چرخه کامل غنی‌سازی هسته‌ای در داخل است. ما امیدواریم آنها با پایبندی و مقاومت بار سنگین امانتی که نتیجه به خون غلطیدن دانشمندان هسته‌ای است به مقصد برسانند البته قطعا موفقیت در این راه بدون عمل کردن به نصایح رهبر معظم انقلاب میسر و ممکن نخواهد بود.

وی در پایان گفت: دیدارهای مشکوک نماینده اتحادیه اروپا با محکومین فتنه مستندات جدید نقش اساسی سران اروپا در فتنه سال 88 است. آمریکا و غرب بارها نشان داده‌اند به تسلیم‌کنندگان وفا نمی‌کنند چون تاریخ مصرف همکاری‌کنندگان با آنها به پایان برسد به آسانی آنها را به بیرون می‌افکنند و کسانی دل به وعده‌های خیالی آمریکا سپرده‌اند منفور ملت و تاریخ خواهند بود.

انتهای پیام

کد N227637

وبگردی