آفتاب

الیوم السابع:ترکیه و قطر درصدد تشکیل گروهی مشابه ارتش آزاد سوریه در لیبی هستند

الیوم السابع:ترکیه و قطر درصدد تشکیل گروهی مشابه ارتش آزاد سوریه در لیبی هستند

تهران- ایرنا- پایگاه خبری مصری الیوم السابع روز چهارشنبه ترکیه و قطر را به تلاش برای تشکیل گروهی مشابه تروریست های ارتش آزاد سوریه در لیبی برای مبارزه با ارتش مصر متهم کرد.

به نوشته الیوم السابع، ˈیوسف بودانسکیˈ مدیر سابق گروه کاری جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا درباره تروریسم گفت: ترکیه و قطر با حمایت مالی خود از تروریست های لیبی درصدد تشکیل نیرویی همچون ارتش آزاد سوریه برای مقابله با ارتش مصر هستند.

ˈمصطفی بکریˈ نویسنده مصری هم در گفت و گو با الیوم السابع، از نقش مهمی که قطر و ترکیه در زمینه حمایت مالی و انتقال گروه های تروریستی از افغانستان به لیبی دارند، خبر داد و افزود که شمار اردوگاه های تروریستی در این کشور از سه به 12 اردوگاه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: تروریست های موسوم به ارتش آزاد لیبی در پی حمله به مصر از منطقه غرب سینا هستند و ˈیوسف قرضاویˈرییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز به طور محرمانه از اردوگاه های آنان بازدید و تروریست ها را به جهاد علیه ارتش مصر تشویق می کند.

بکری افزود که در عین حال، تلاش های ترکیه و قطر به شکست خواهد انجامید، زیرا نیروهای مسلح مصر بر منطقه و مرزها اشراف دارند و اردوگاه های تروریست ها تحت نظر هستند.

ˈمحمد العرابیˈ وزیر خارجه سابق مصر و رئیس حزب کنگره این کشور هم گفت: تلاش قطر و ترکیه و حمایت مالی آنها از تروریست های لیبیایی برای تشکیل یک ارتش آزاد جهت مقابله با ارتش مصر، همانطور که در سوریه شکت خورد، در لیبی هم به شکست می انجامد.

العرابی با اشاره به ضرورت خشکاندن منابع حمایتی تروریسم از طریق کنترل مرزها، بر ضرورت جلوگیری از حمایت مالی خارجی از تروریست ها و دستگیری آنها در صحرای سینا تاکید کرد.

ˈفریده شوباشیˈ نویسنده مصری هم با تصدیق حمایت مالی قطر و ترکیه از تروریست ها برای تشکیل یک گروه مسلح در برابر نظامیان مصری، این قبیل تلاش ها را محکوم به شکست خواند.

مترجمام** 1453 *1446
کد N227625

وبگردی