آفتاب

رییس‌جمهوری لبنان کشته‌ شدن خبرنگاران المنار در سوریه را محکوم کرد

رییس‌جمهوری لبنان کشته‌ شدن خبرنگاران المنار در سوریه را محکوم کرد

رییس‌جمهوری لبنان کشته شدن سه تن از خبرنگاران شبکه المنار به دست تروریست‌های مسلح در شمال دمشق را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، میشل سلیمان، رییس‌جمهوری لبنان در خصوص کشته شدن سه تن از کارمندان شبکه المنار به دست افراد مسلح در منطقه معلولا در شمال دمشق در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: ترور اصحاب رسانه اقدامی است که از سر ترس صورت می‌گیرد.

ابراهیم فرحات، مدیر شبکه المنار نیز اعلام کرد: با وجود این که این سه خبرنگار در معلولا لباس‌هایی را پوشیده بودند که نشان می‌داد آنها خبرنگار هستند، اما تروریست‌ها این سه تن را کشتند.

در همین راستا، بثینه شعبان، مشاور اطلاع‌رسانی و سیاسی رییس‌جمهوری سوریه به خانواده‌های کشته‌شدگان شبکه المنار تسلیت گفت.

وی در بازدید از دفتر شبکه المنار در دمشق با مدیر این دفتر و همچنین مدیر شبکه العالم در سوریه دیدار کرد.

شعبان از نقش گسترده‌ی شبکه المنار در سوریه قدردانی کرد و عنوان داشت:‌ المنار به تلاش‌ها برای تفرقه‌افکنی دینی توجهی ندارد و تنها به مقاومت و دفاع از حق اهمیت می‌دهد. تروریست‌ها هر کاری هم که بکنند، هیچ‌گاه نخواهند توانست صدای حقیقت را خاموش کنند.

پیشتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که خبرنگاران شبکه المنار زمانی که مورد اصابت گلوله قرار گرفتند در خودرویی بودند و بر اثر این حمله دو تن از آنها کشته شده و شخص سوم بر اثر شدت جراحت‌ها جانش را از دست داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، شخص چهارمی نیز از کارمندان شبکه المنار بر اثر این حمله به شدت زخمی شد. چهار تن از سربازان نظام سوریه نیز زمانی که تلاش می‌کردند این افراد کشته شده و مجروح را از منطقه خارج کنند، کشته شدند.

پس از این که نیروهای نظام سوریه صبح روز دوشنبه توانستند شهر معلولا را پس بگیرند، خبرنگاران توانستند در این شهر مستقر شوند اما مخالفان مسلح که همچنان در بخش‌هایی در منطقه جنوبی این شهر حضور داشتند به کادر خبری شبکه المنار حمله کردند.

انتهای پیام

کد N227452

وبگردی