آفتاب

ارتش ایران آماده مقابله با هر تجاوزی است

ارتش ایران آماده مقابله با هر تجاوزی است

اصفهان- ایرنا- جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش و دیگر نیروهای مسلح کشور با اقتدار کامل آماده درهم پیچیدن تومار هرگونه فتنه، توطئه و تجاوز به میهن اسلامی در کوتاه ترین زمان هستند.

امیر سرتیپˈکیومرث حیدریˈ صبح چهارشنبه در صبحگاه مشترک یگانهای ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان افزود: دشمنان کاملاˈ از آمادگی ارتش و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران باخبرند.

وی گفت: ارتش ولایی جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه و سطوح عملیاتی و تخصصی گوش به فرمان فرمانده کل قوا در آمادگی کامل قرار دارد.

امیر حیدری با بیان اینکه قوای مسلح ایران سه تفاوت اساسی با نیروهای مسلح دیگر کشورها دارد، گفت: نخستین ویژگی این نیروها این است که علاوه بر مشروعیت قانونی که خاص قوای مسلح همه کشورهاست ما از مشروعیت الهی بواسطه برخورداری از فرماندهی ولی فقیه برخورداریم.

وی افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی علاوه بر ماموریت ارتشهای دیگر نظیر حفاظت از کشور و تمامیت ارضی، حافظ آرمانهای الهی و مامور اعتلای کلمه الله هستند.

امیر حیدری، تفاوت در سلسله مراتب و فرماندهی مقام عظمای ولایت را ویژگی دیگر قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و گفت: در راس هیچ نیروی مسلح دیگری در جهان این مقام وجود ندارد و با این فرماندهی ما به سربازان خدا و جنود الهی تبدیل شده ایم و دنیا از این قدرت و ویژگی ما هراس دارد.

در این مراسم که در مرکز آموزش توپخانه سپهبد شهید علی صیاد شیرازی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در اصفهان برگزار شد، خانواده معظم شهدا، استاندار اصفهان و فرماندهان نظامی و انتظامی شرکت داشتند.

یگانهای نمونه ارتش در این آیین با اجرای عملیات هلی برد و فرود چتربازان در نقطه مشخص، آزادسازی گروگان، حرکات رزمی، مشق سریع دیده بانی متحرک و شلیک توپخانه 105 میلیمتری و توپ 23 میلیمتری ضد هوایی و رژه، توان و آمادگی رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

در این آیین خاطره 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز گرامی داشته شد.

امام خمینی (ره) در 28 فروردین سال 1358 در حالی که ایادی داخلی و خارجی دشمنان نظامی اسلامی زمزمه انحلال ارتش را سر داده بودند، در فرمانی روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند و ضمن صدور فرمان برای انجام رژه نیروهای ارتش در این روز، از مردم ایران خواستند که به استقبال ارتش بروند و از ارتشیان حمایت کنند.

پس از صدور این پیام تاریخ ساز، ارتشیان نیز در عمل ثابت کردند که شایستگی حمایت و پشتیبانی امام امت(ره) را داشته و دارند و با خلق حماسه های عظیم و به یادماندنی در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، اوراق زرینی بر دفتر تاریخ سراسر حماسه قیام ملت ایران افزودند.

ارتش جمهوری اسلامی در قانون اساسی نیز جایگاهی خاص دارد، کمااینکه در اصل 143 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است:«ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد».

اصل 144 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح دارد که ارتش جمهوری اسلامی ایران، باید ارتشی مکتبی و مردمی باشد و از افراد شایسته استفاده کند.

607
کد N227365

وبگردی