آفتاب

رییس‌جمهور آذربایجان: سفر به ایران موفقیت‌آمیز بود

رییس‌جمهور آذربایجان: سفر به ایران موفقیت‌آمیز بود

رییس‌جمهور آذربایجان در گزارش به کابینه وزیران، سفرش به ایران را بسیار موفقیت آمیز توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، الهام علی‌یف با اشاره به اسناد امضا شده و مذاکرات صورت گرفته در جریان این سفر افزود: روابط دو کشور به سطح بالایی ارتقاء خواهد یافت.

رئیس جمهور آذربایجان با مهم خواندن سفر و اشاره به فضای همکاری، دوستی و صمیمیت حاکم بر مذاکرات گفت: در سفر به تهران ترکیب جدید کمیسیون مشترک دو کشور تعیین شد و در آینده نزدیک اجلاس‌های آن تشکیل خواهد شد.

وی گفت: در همه زمینه‌ها اقدامات بسیار فعالی انجام خواهد شد، ما با ایران در سازمان‌های بین‌المللی همکاری فعالی داریم و روابط مان با کشورهای همسایه بسیار مثبت و نزدیک است.

الهام علی‌یف گفت: ما پنج همسایه داریم که یکی از آنها ارمنستان کشور اشغالگر و دشمن است، ولی چهار همسایه نیز دوست ما هستند.

وی روابط با همسایگان را دارای اولویت دانست و افزود: سوابق تاریخی از عوامل پیوند بین ما و همسایگان‌مان است و مطمئن هستم که گسترش این روابط برای هر کشوری در آینده، بسیار مثمرثمر خواهد بود.

رییس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه جمهوری آذربایجان مبتکر همکاری‌های سه‌جانبه در سطح منطقه‌ای بوده است، افزود: همکاری های سه جانبه آذربایجان، ایران و ترکیه در سطح وزیران خارجه به طور منظم انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N227350

وبگردی