آفتاب
لاریجانی پیش از عزیمت به بلاروس:

نظرات ایران و بلاروس درباره مسائل منطقه‌ای نزدیک است

نظرات ایران و بلاروس درباره مسائل منطقه‌ای نزدیک است

رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) تهران را به مقصد مینسک، پایتخت بلاروس ترک کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی که با هدف دیدار و گفت‌وگو با رئیس پارلمان بلاروس به این کشور سفر کرده، پیش از ترک تهران به مقصد مینسک در فرودگاه مهرآباد با اشاره به روابط خوب ایران و بلاروس گفت: این سفر به دعوت رئیس پارلمان بلاروس انجام شده است.

وی پیش از عزیمت به بلاروس در فرودگاه مهرآباد و در جمع خبرنگاران با بیان این که کشور بلاروس از کشورهای دوست و شریک ما در بسیاری از زمینه‌ها است، گفت: سقف روابط دوکشور هم در زمینه پارلمانی و هم در زمینه روابط همه جانبه با دولت خوب است.

رییس مجلس با بیان این که نظرات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در خصوص مسائل منطقه‌ای نزدیک است، افزود: این سفر به دعوت رئیس پارلمان بلاروس انجام و تلاش می‌شود تا در این سفر روابط میان تهران و مینسک گسترده‌تر شود.

لاریجانی با بیان این که قرار است در این سفر در خصوص مسائل منطقه‌ای با توجه به اتفاقات اخیر منطقه با مقامات بلاروس گفت و گو و رایزنی شود، ادامه داد: امیدوارم در این سفر که اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس مرا همراهی می‌کنند، بتوانیم روابط پارلمانی را گسترش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امیدواریم این سفر بتواند به روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

علی کاییدی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس، حسن خسته‌بند، و روبرت بگلریان اعضای این گروه دوستی پارلمانی، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه و حسین شیخ الاسلام مدیرکل امور بین الملل مجلس، رئیس مجلس را در این سفر همراهی می‌کنند.

صبح امروز رییس مجلس با بدرقه محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و حسن زمانی مشاور رئیس مجلس، تهران را به مقصد مینسک ترک کرد.

انتهای پیام

کد N227349

وبگردی