آفتاب

نورالله حیدری: نگاه مثبت بین نیروهای امنیتی و اقلیت‌های مذهبی تقویت شود

نورالله حیدری: نگاه مثبت بین نیروهای امنیتی و اقلیت‌های مذهبی تقویت شود

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مطابق اصول اسلامی و قانون اساسی و همین‌طور حس نوع دوستی ملت ایران، باید نگاه احترام‌آمیز نسبت به اقلیت‌های مذهبی وجود داشته باشد.

نورالله حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: اقلیت‌های مذهبی که در چارچوب قانون اساسی شناخته شده هستند و جزو ادیان توحیدی به حساب می‌آیند و به کشور خدمت می‌کنند، به عنوان هموطنان ما و فرصت‌آفرینان کشور محسوب می‌شوند.

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: اقلیت‌های مذهبی هم طیف ایرانی ما هستند و در مطالبات قانونی و حقوقی ذی‌حق هستند و باید در نظر داشت که رعایت حقوق اقلیت‌های مذهبی در نشان دادن چهره جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه "اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند اما بر اساس تفسیر قانون اساسی در حوزه اجرا، حاکمیت به عهده شیعه اثنی‌عشری است"، افزود: در عرصه‌های مختلف باید حضور نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور مورد توجه قرار گیرد چراکه دستاوردهای خوب انسانی و امنیتی به همراه خواهد داشت و در بُعد بین‌المللی به بالا رفتن قدرت مانور کشور کمک می‌کند.

حیدری در ارتباط با نحوه تعامل نیروهای امنیتی با اقلیت‌های مذهبی نیز گفت: نیروهای امنیتی و اقلیت‌هذی مذهبی به طور متقابل باید در چارچوب قوانین و ضوابط شناخته شده تعامل داشته باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه "عمده اقلیت‌های مذهبی کشورمان در نوارهای مرزی سکونت دارند"، اظهار کرد: باید نگاه مثبت بین نیروهای امنیتی و اقلیت‌های مذهبی تقویت شود و از عناصر خدوم و وفادار این قشر از جامعه در حوزه مرزبانی استفاده شود.

حیدری در پایان تصریح کرد: در مناطقی که امکان نفوذ گروهک‌های خارجی در عرصه‌های مختلف کشور وجود دارد، بالا رفتن حس اطمینان، امنیت و اعتماد به نظام از سوی اقلیت‌های مذهبی ساکن در نوارهای مرزی کشور می‌تواند در تأمین امنیت کشور بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

کد N227051

وبگردی