آفتاب

انتقاد رئیس حوزه‌ی هنری استان البرز از بی‌توجهی به ذائقه‌سازی در حوزه‌ی موسیقی

انتقاد رئیس حوزه‌ی هنری استان البرز از بی‌توجهی به ذائقه‌سازی در حوزه‌ی موسیقی

انتقاد رئیس حوزه‌ی هنری استان البرز گفت: از موسیقی فاخر پاپ به اندازه‌ی موسیقی سنتی حمایت می‌کنم.

«عبدالحمید قره‌داغی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در البرز، اظهار کرد: طی دهه‌ی گذشته شاهد تغییر در ذائقه‌ی شنیداری مردم بودیم طوریکه اکثراً ترجیح می‌دهند بجای موسیقی سنتی به پاپ گوش دهند.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان فرهنگ و هنر به‌ویژه افرادی که مجوز انتشار آلبوم‌های موسیقی را صادر می‌کنند مهم‌ترین عامل در تغییر ذائقه‌ی مردم در حوزه‌ی موسیقی هستند چون طی سال‌های گذشته شمار آلبوم‌هایی که در حوزه‌ی موسیقی پاپ انتشار یافته به مراتب بیش ازموسیقی سنتی بوده است.

رئیس حوزه‌ی هنری استان البرز افزود: البته جمعیت جوان کشور و نیاز روحی آنان به شنیدن موسیقی پرهیجان نیز در این روند بی‌تأثیر نبوده است.

قره‌داغی ادامه داد: حوزه‌ی هنری استان البرز از زمان فعالیت تاکنون بیشتر از هنرمندان موسیقی سنتی حمایت کرده و زمینه‌ساز انتشار آلبوم توسط این هنرمندان بوده است البته این به آن معنا نیست که حوزه‌ی هنری از موسیقی فاخر پاپ حمایت نمی‌کند.

وی افزود: موسیقی مهم‌ترین درگاه برای باروری اقتصاد هنر است و می‌تواند بعنوان منبع درآمد مناسبی برای بخش فرهنگ و بکار آید.

رئیس حوزه‌ی هنری استان البرز گفت: کنسرت‌های موسیقی استان البرز همواره با استقبال فراوان مخاطبان همراه می‌شود، مخاطبانی که حتی از استان تهران برای شنیدن صدای خواننده‌ی محبوب خود به البرز سفر می‌کنند بنابراین مسئولان فرهنگ و هنر استان باید از این فرصت استفاده کنند.

قره‌داغی ادامه داد: توجه به حوزه‌ی موسیقی باید از اولویت‌های مسئولان باشد و برای اینکه از پتانسیل‌های این حوزه بتوان استفاده کرد باید سیاست‌های کلی در این بخش بازنگری شود.

وی خاطر نشان کرد: حوزه‌ی هنری استان البرز حمایت از هنرمندان را وظیفه‌ی ذاتی خود می‌داند بنابراین هنرمندان باید این نهاد را بعنوان خانه‌ی دوم خود محسوب کنند و مطمئن باشند مسئولان حوزه‌ی هنری برای ارتقای فرهنگ و هنر البرز با آنان همکاری‌های لازم را دارند.

انتهای پیام

کد N227022

وبگردی