آفتاب

اصلاحات تازه اقتصادی درهند - نرخ تورم باید کاهش یابد

اصلاحات تازه اقتصادی درهند - نرخ تورم باید کاهش یابد

دهلی نو - ایرنا - وزیر دارایی هند از آماده سازی شرایط برای اجرای مرحله تازه ای از برنامه اصلاحات اقتصادی در کشورش خبر داده است .

به گزارش ایرنا، ˈ پی چیدامبارام ˈ در اظهاراتی که روز چهارشنبه در رسانه های محلی منعکس شد، اعلام کرد درحال آماده سازی مرحله بعدی برنامه اصلاحات برای افزایش رشد اقتصادی با تمرکز بر توسعه کارخانجات و صنایع و نیز گسترش زیرساخت ها و افزایش بهره وری کشاورزی در دولت بعدی هند هستیم .

این اظهارات مقام هندی در حالیست که انتخابات پارلمانی در هند جریان دارد و تا دو ماه آینده دولت جدید در این کشور روی کار خواهد آمد.

وزیر دارایی هند تاکید کرد: ما درحال برنامه ریزی اصلاحات عمیق برای توسعه و رشد اقتصادی هستیم که انتظار می رود این اصلاحات موجب کاهش نرخ تورم و نیز افت قیمت ها شود.

وی با بیان اینکه نرخ تورم از هفت ممیز 52 درصد در ماه نوامبر 2013 به چهار ممیز 68 درصد در ماه فوریه امسال رسیده، گفت: نرخ تورم خرده فروشی در حال حاضر هشت ممیز یک درصد و نرخ رشد صنایع تولیدی یک ممیز 9 درصد در ماه فوریه بوده که دلیل آن عملکرد ضعیف کارخانجات بویژه در بخش کالاهای سرمایه ای و کالاهای مصرفی بوده است.

وی با اذعان به رشد پایین صنایع و کارخانجات در هند در سال 2013 که در حدود یک درصد ثبت شده ، این وضعیت را نامطلوب دانست .

وزیر دارایی هند سهم بخش صنعت از تولید ناخالص داخلی کشورش در سال گذشته را 15درصد ذکر کرد و گفت: این در حالیست که سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی هند 14درصد در سال مالی 2014-2013 بوده است.

هندوستان با جمعیت بیش از یک میلیارد و 200میلیون نفر سعی دارد با بهره گیری از علم و فناوری به پیشرفت هایی در بخش های مختلف اقتصادی بویژه صنعت و کشاورزی دست یابد.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N227011

وبگردی