آفتاب
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت به مردم برای نحوه هزینه کرد منابع یارانه ها، اطمینان خاطر بدهد

دولت به مردم برای نحوه هزینه کرد منابع یارانه ها، اطمینان خاطر بدهد

تهران - ایرنا - یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: از آنجا که مردم نسبت به نحوه هزینه کرد منابع حاصل از انصراف از اخذ یارانه ها، نگران هستند، دولت باید به آنها در این زمینه اطمینان خاطر دهد.

محمد سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: دولت باید در چارچوب قانون هدفمندسازی یارانه ها، منابع مربوطه را در زیرساختهای کشور، حمایت از تولید ملی و بهداشت و درمان صرف نماید.

وی افزود: تخصیص 10 هزار میلیارد تومان به منظور حمایت از تولید ملی یکی از اقداماتی است که باید در قالب اجرای قانون یادشده صورت گیرد.

سلیمانی تصریح کرد: امروز بیمارستانهای خصوصی به بهانه های مختلف هزینه های سنگینی را بر مردم تحمیل و برخی از پزشکان نیز به منظور دریافت مبالغ هنگفت از مردم، انجام اعمال جراحی را به عنوان گزینه اصلی توصیه می کنند، بنابراین دولت با اطلاع رسانی دقیق و مستمر باید نحوه مصرف منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه ها را به مردم گزارش دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: تقویت سیاست هایی که مانع از هدررفتن منابع حاصل از قانون هدفمندی شود، در واقع دغدغه مردم محسوب می شود و امید است در سال 1393 با توجه به ابلاغیه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از تولید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی بر اجرای نقش نظارتی خود پایبند است و نباید منابع حاصل از اجرای هدفمندی یارانه ها، رونق واردات و گسترش شبکه دلالی در عرصه اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

سلیمانی پیشنهاد کرد: حمایت از واحدهای تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش ناچیزی دارند، بخش دیگری از برنامه های دولت در ارتباط با اجرای این برنامه باشد.

وی اضافه کرد: فراگیرسازی بیمه درحقیقت با هزینه های سرسام آور بهداشت و درمان یک نیاز جدی است و امروز سازمان نظام پزشکی هرچه را اراده می کند، تعرفه می گذارد و دولت هم دخالتی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مردم ایران بیش از سه دهه وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی در عرصه های مختلف نشان دادند و اکنون دولت باید با اعمال مدیریت مناسب به وضعیت کشور سروسامان بدهد و یکی از محورهای مهم شرایط بهداشت و درمان است.

وی اظهار امیدواری کرد: دولت بتواند به خوبی منابع حاصل از انصراف افراد برای دریافت یارانه نقدی را مدیریت کند و در بخشهای لازم به مصرف برساند.

اقتصام (4)1559**1558
کد N227002

وبگردی