آفتاب
عضو کمیسیون عمران مجلس :

سالانه باید 2 میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود

سالانه باید 2 میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود

تهران-ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه باید 2 میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود در حالی که برنامه دولت در این زمینه ساخت 700 تا 800 هزار واحد مسکن است.

ˈعلیرضا خسرویˈ در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز (سه شنبه) کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار بود آقای آخوندی (وزیر راه وشهرسازی ) در مجلس حضور یابد و به سوالات تعدادی از نمایندگان درباره مسکن اجتماعی توضیح دهد که به علت سفر وی به سیستان و بلوچستان آقای سید محمد پژمان (معاون وزیر راه و شهرسازی) در جلسه کمیسیون حضور یافت.

وی افزود: اقساط مد نظر برای مسکن اجتماعی خیلی بالاست و بین یک میلیون و 600 تا یک میلیون و 700هزار تومان است که این میزان بسیار بالاست.

عضو کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر تعداد واحدهایی که در برنامه وزارت راه است، در حد سالانه 700 تا 800 هزار واحد است در حالی که نیاز سالانه کشور 2 میلیون واحد می باشد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی شکست خورده است گفت: این طرح در برخی کشورها از جمله مصر و تعدادی از کشورهای کمونیستی اجرا شده و مردم در این کشورها حتی حاضرند به جای سکونت در این واحدها در مدرسه سکونت داشته باشند.

وی اضافه کرد: ظاهرا مسئولان قصد دارند اجرای طرح مسکن اجتماعی را به بنیاد مسکن واگذار کنند و اجرای مسکن مهر را هم پیمانکاران می فروشند.

به گفته این عضو کمیسیون عمران ، نمایندگان عضو کمیسیون گفتند اطلاعات مسکن اجتماعی ناقص است و باید مسائلی همچون دهک های جامعه، بافت های فرسوده و قیمت تمام شده مورد بررسی قرار گیرد.

سیام(4)**2021**1449
کد N226726

وبگردی