آفتاب

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسوولان اجرایی کشور

تهران - ایرنا - سه نماینده مجلس شورای سالامی در تذکری به وزیر ورزش و جوانان خواستار تعیین تکلیف برخی از فدراسیون های ورزشی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ضرغام صادقی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی روز سه شنبه، تذکرات کتبی نمایندگان به مسوولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

بر این اساس، نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در حل مشکلات تعاونی های مسکن و مالکان زمین های مرادآباد و پونک تذکر دادند.

سید حسین نقوی حسینی و نادر قاضی پور نمایندگان ورامین و ارومیه در تذکری به رییس جمهور پیگیر علت تصمیم دولت مبنی بر بازگرداندن نیروهای قراردادی به وزارت صنعت، معدن و تجارت به نیروهای شرکتی شدند و آن را خلاف مصوبات مجلس دانستند.

عابد فتاحی نماینده ارومیه به وزیر نیرو در خصوص اقدام لازم برای رفع مشکل آب آشامیدنی روستاهای مناطق عشایری ارومیه تذکر داد.

حسین نیاز آذری نماینده بابل در تذکری به وزیر کشور بر تسریع در پرداخت خسارات کشاورزان به ویژه باغداران که در اثر سرمازدگی دچار حادثه شده اند، تاکید کرد.

قاسم احمدی لاشکی و عبدالوحید فیاضی نمایندگان نوشهر و نور در تذکر خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت پرسیدند: علت عدم تعیین تکلیف بازرسان نظارت بر بازار 3500 نفر نیروهای طرح تشدید بازرسی ها چیست.

نعمت اله منوچهری نماینده پاوه به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تغییر وضعیت نیروهای بازرسی ادارات وزارت صنعت، معدن و تجارت و حفظ حق و حقوق آنها با توجه به حساسیت کاریشان تذکر داد.

فرهاد بشیری و سیدشکر خدا موسوی نمایندگان پاکدشت و اهواز به وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص تسریع در پرداخت وام ازدواج توسط بانک ها تذکر دادند.

حسن تأمینی نماینده رشت به وزیر علوم درباره ضعف عملکردی دانشگاه های پیام نور کشور تذکر داد.

سیدبهلول حسینی نماینده میانه در تذکری به وزرای دادگستری و صنعت، معدن و تجارت بر نظارت و کنترل جدی در مسابقه افزایش قیمت کالاها و خدمات در ایام ثبت نام یارانه ها و زمان اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها به ویژه در تهران تاکید کرد.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر ورزش و جوانان در خصوص علت عدم حمایت فدراسیون فوتبال از تیم داماش که سبب شکست این تیم شد، تذکر داد و در تذکر دیگری به وزیر دادگستری پرسید: با توجه به منابع موجود برای تقویت تیم داماش گیلان، چرا بخشی از منابع را در اختیار باشگاه قرار نداده اند؟

امیر خجسته نماینده همدان نیز به وزیر امور خارجه در خصوص لزوم توجه به شأن نظام مهندسی جمهوری اسلامی در لغو روادید گردشگران خارجی تذکر داد.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز در تذکری به وزیر بهداشت بر ضرورت تجدیدنظر در اعمال محدودیت های اخیر برای شرکت های بخش داروی استانی و رفع موانع ایجاد شده توسط سازمان غذا و دارو تاکید کرد.

محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز نیز به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص جلوگیری از تبدیل وضعیت نیروهای بازرسی از قراردادی به شرکتی تذکر داد.

قاسم جعفری نماینده بجنورد در تذکر خود به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از عدم مراقبت و رصد وضعیت نابسامان شرکت های مخابراتی و اینترنتی که مبالغ فراوان بی حساب و کتاب را دریافت می کنند، انتقاد کرد.

داود محمدی نماینده قزوین نیز در تذکری به رییس جمهور از این که چرا حکم استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر که در دولت سابق تمام مراحل استخدامشان طی شده است، ابلاغ نمی شود، گلایه کرد.

حبیب برومند نماینده پارس آباد به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه عده ای افراد زیرمجموعه آن وزارتخانه به صورت مافیایی با منافع ذرت کاران بازی نکنند، تذکر داد.

عباس فلاحی باباجان نماینده اهر خواستار توضیح وزیر آموزش و پرورش در خصوص علت اضافه دریافتی 21 درصدی به جای 7 درصد از آموزشیاران انتقالی آموزش و پرورش از صندوق تأمین اجتماعی به خدمات درمانی شد.

عطاءاله سلطانی صبور نماینده رزن در تذکری به رییس جمهور بر ضرورت تجدیدنظر و ساماندهی مجدد توزیع سبد کالا و ضرورت شمول کشاورزان و کارگران فصلی برای سبد تاکید کرد.

رحمت اله نوروزی، عبدالکریم رجبی و محمدجواد نظری مهر نمایندگان علی آباد، مینودشت و کردکوی به وزیر ورزش و جوانان در خصوص علت عدم تعیین تکلیف برخی از فدراسیون های ورزشی تذکر دادند.

سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر به وزیر کشور درباره شدت ورود باندهای قاچاق از مرزهای کشور و ایجاد اشکال برای تولیدکنندگان تذکر اد.

زهره طبیب زاده نوری نماینده تهران در تذکری به وزیر امور خارجه از عدم اقدام متقابل از سوی این وزارتخانه با توجه به عدم وصول اقساط طلب ایران انتقاد کرد.

سیدبهلول حسینی نماینده میانه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص اقدام جدی در خصوص کم فروشی شرکت های اینترنتی که متأسفانه هیچ گونه کنترل و پیشگیری وجود ندارد تذکر داد.

سیام**2025 **1449
کد N226499

وبگردی