آفتاب
اخبار بحرین/

ادامه محدودیت های آل خلیفه ضد شعائر دینی/انتقاد الوفاق از نظامی گری در بحرین

ادامه محدودیت های آل خلیفه ضد شعائر دینی/انتقاد الوفاق از نظامی گری در بحرین

ادامه محدویت ها ضد شعائر دینی در المحرق،به سخره گرفتن اظهارات وزیر کشور بحرین درباره نبود شکنجه در بحرین از سوی دبیر کل الوفاق و انتقاد از افزایش بودجه نظامی آل خلیفه از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الوفاق، منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین اعلام کردند: شهرداری المحرق با حمایت نظامیان آل خلیفه اقدام به جمع آوری پرچم های دینی و حسینی کرده است.

از سوی دیگر شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به موضع گیری شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه درباره عدم وجود شکنجه در بحرین خواستار اجازه دادن به خوان ماندیز مخبر ویژه شکنجه سازمان ملل به این کشور شد.

وی افزود: اگر معتقد هستید که شکنجه در بحرین وجود ندارد پس به مخبر ویژه شکنجه سازمان ملل  اجازه دهید وارد بحرین شود و تاریخ خاصی برای آن مشخص کنید.

علی سلمان بیان کرد: می دانیم که شما به مخبر ویژه شکنجه سازمان ملل اجازه ورود به کشور را نمی دهید زیرا می دانید که جهان از اقدامات شما باخبر خواهد شد.

خاطرنشان می شود که راشد بن بعدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین مدعی شده بود که شکنجه از نظر قانونی ممنوع است و کسانی که از شکنجه بدون ذکر مدرک و سند سخن می گویند تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر نظامیان رژیم بحرین دو روز ضمن بازداشت صادق الشرخات مدیر دفتر و شیخ علی الجمری مسئول دفتر آیت الله حسین النجاتی به مدت شش ساعت از آنها بازجویی به عمل آوردند و انواع اهانت ها را علیه این افراد روا داشتند.از این افراد درباره امور اداری دفتر،فعالیت های آیت الله نجاتی و روابط این دو با وی بازجویی شد و آنها را آزاد کردند.

شورای اسلامی علمای بحرین در واکنش به این اقدامات اعلام کرد: اقدامات شنیع و رفتاری که با علمای دینی می شود زیبنده یک کشور اسلامی نیست.این اقدامات در واقع تلاشی از سوی رژیم برای ایجاد خفقان است.

شورای علمای بحرین بیان کرد: تلاشها برای ترساندن علما و ممانعت از ایفای نقش آنها فایده ای نخواهد کرد.علما موضوعی برای پنهان کاری ندارند تا اینگونه مورد اهانت قرار گیرند.

از سوی دیگر جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به تلاشهای رژیم بحرین برای افزایش بودجه نظامی اعلام کرد: افزایش هزینه های نظامی در بحرین نشانگر حرکت کشور به سوی نظامی کردن کشور و حیف و میل بیت المال درباره خرید سلاح برای سرکوب مردم است.

در این بیانیه آمده است:افزایش بودجه نظامی کشور به زیان توسعه وسازندگی آن و در حالی صورت می گیرد که بدهی های بحرین به بیش از پنج میلیارد دینار رسیده است.بحرین از مشکلات توسعه در بخش های اقتصادی،بهداشتی و آموزشی و دیگر زمینه های توسعه و خدمات رنج می برد.

الوفاق اعلام کرد: این مشکلات در سایه بحران کنونی که اقلیتی بر اکثریت حکومت می کنند رخ داده است و اکثریت مردم خواستار دموکراسی هستند.

از سوی دیگر منابع وابسته به مخالفان رژیم بحرین از حضور شهود درباره موضوع اتهامات وارده به زینب الخواجه از فعالان زن حقوق بشری بحرین در دادگاهی در بحرین خبر دادند.

این منابع همچنین از تمدید حبس احمد الموسوی و برادرش محمد الموسوی به مدت 45 روز دیگر خبر دادند.

این دو در دهم فوریه گذشته از سوی نظامیان رژیم بحرین بازداشت شده بودند که تنها با گذشت چند روز خانواده آنها از سرنوشت شان مطلع شده بودند.

از سوی دیگر میثم السلمان مسئول بخش آزادی های دینی اعلام کرد: رژیم همچنان بر انحلال شورای اسلامی علما اصرار دارد.انحلال بزرگترین موسسه دینی مذهب جعفری در بحرین نقض آشکار آزادی های دینی محسوب می شود.

وی افزود: انحلال مجلس علمای اسلامی بحرین در راستای ویرانی بیش از38 مسجد متعلق به شیعیان و حمله به علماست.

کد N226408

وبگردی