آفتاب

عصبانیت چین از گزارش حقوق‌ بشری انگلیس علیه پکن

عصبانیت چین از گزارش حقوق‌ بشری انگلیس علیه پکن

چین امروز (سه‌شنبه ) در پاسخ به یک گزارش حقوق بشری علیه این کشور در انگلیس، لندن را به خاطر مداخله در امور داخلی خود محکوم و مذاکرات حقوق بشری میان دو کشور را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چند روز پیش انگلیس، در گزارش حقوق بشر سالانه خود چین را یک کشور نگران کننده در زمینه حقوق بشر خواند و گفت که در سال 2013 چین آزادی بیان، تجمع و گردهمایی را محدود کرده است.

این گزارش همچنین به سرکوب با زور ناآرامی‌های قومی در تبت و سین کیانگ چین اشاره کرد.

به دنبال انتشار این گزارش چین مذاکرات خود را با انگلیس درباره سابقه حقوق بشری پکن لغو کرد. قرار بود مقامات چین و انگلیس طی روز چهارشنبه در لندن مذاکرات حقوق بشری دو جانبه داشته باشند.

هواچونایینگ ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین انگلیس را متهم کرد به اینکه در این گزارش اظهاراتی غیرمسئولانه درباره نظام سیاسی چین ایراد کرده و به طور توهین آمیزی به چین افترا زده و از وضعیت حقوق بشر آن انتقاد کرده است.

هوا در یک کنفرانس خبری گفت: انگلیس باید سریعا استفاده از حقوق بشر به منظور مداخله در سیاست داخلی چین و حاکمیت قضایی آن را متوقف کند.

وی افزود : مسیری که انگلیس در این زمینه در پیش گرفته برای مذاکره و بحث درباره موضوع حقوق بشر عملی نکرده و برای توسعه سالم روابط پکن و لندن مناسب نیست.

انتهای پیام

کد N226395

وبگردی