آفتاب

تاکید طالبان بر لزوم پایان درگیریها در پاکستان/ سفیر عربستان در اسلام آباد انتخاب شد

تاکید طالبان بر لزوم پایان درگیریها در پاکستان/ سفیر عربستان در اسلام آباد انتخاب شد

تاکید طالبان افغانستان بر لزوم پایان درگیریها در قبایل پاکستان و انتخاب سفیر عربستان در اسلام آباد از جمله خبرهای مرتبط با پاکستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوز، عبدالباسط سفیر پاکستان در هند در گفتگو با رسانه های هندی ضمن اعلام آمادگی اسلام‌ آباد برای از سرگیری مذاکرات با دولت جدید دهلی‌ نو، صلح پایدار در منطقه و یافتن راهی برای تعامل با نخست وزیر و دولت آتی هند اعلام کرد که اسلام آباد در پی حل مناقشات موجود میان دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه هندی ها باید خود سرنوشت کشورشان را مشخص کنند درباره روی کار آمدن دولتی که مواضع وی همسو با مواضع نواز شریف باشد، ابراز امیدواری کرد.

خبر دیگر اینکه روزنامه داون گزارش داد طالبان افغانستان در بیانیه ای که در نقاط مختلف وزیرستان شمالی پخش شد، خواستار پایان درگیری گروههای مختلف طالبان پاکستان در این کشور و درگیریهای خونین میان گروه محسود شد.

طالبان افغانستان در این بیانیه که به زبان پشتو بوده و نام ملا عمر رهبر طالبان افغانستان در سربرگ آن دیده می‌ شود، خواستار ایفای نقش گروههای مختلف طالبان و همچنین مردم قبیله نشین برای حل تنش موجود میان گروه حکیم الله محسود به رهبری شهریار محسود و گروه خان سعید سجنا شد که پیشتر از گروههای وابسته به ولی‌‌ الرحمن بود.

آسوشیتد پرس نیز از زخمی شدن یکی از نیروهای ارتش پاکستان بر اثر برخورد یک بمب با کاروان نیروهای ارتش در شهر میرانشاه در وزیرستان شمالی در شمال غرب این کشور خبر داد.

مقامات پاکستانی طالبان را پشت پرده ترور نیروهای ارتش، مقامات سیاسی و دولتی، سران قبایل و غیرنظامیان می دانند، این درحالیست که سرکردگان شبه نظامیان هنوز در این باره اظهار نظر نکرده اند.

رسانه های پاکستانی همچنین از انتصاب علی سعید العسیری به عنوان سفیر عربستان در پاکستان به جای عبد العزیز الغدیر سفیر فعلی خبر دادند که به عنوان سفیر عربستان در لبنان فعالیت می کرد.

علی سعید العسیری که از وی به عنوان متخصص بهره گیری از شبه نظامیان یاد می شود، در سال 2001 به عنوان سفیر عربستان در پاکستان انتخاب شد اما به دلیل عدم تمایل دولت قبلی برای گسترش روابط با ریاض از اسلام آباد احضار شده بود.

کد N226314

وبگردی