آفتاب
آیت الله نوری همدانی در واکنش به عدم صدور روادید ابوطالبی:

آمریکا از جوانان انقلابی ایران کینه دارد

آمریکا از جوانان انقلابی ایران کینه دارد

آقای ابوطالبی جزو جوانانی بود که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشت/ آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی کینه به دل دارد/ باید در برابر دشمن محکم و استوار بایستیم و لحظه‌ای شانه خالی نکنیم.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، در واکنش به رفتار دولت آمریکا در اجازه ندادن به سفیر جدید ایران به مقر سازمان ملل در آمریکا گفت: آمریکا از تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی کینه به دل دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت الله حسین نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای سپاه، از عدم صدور روادید به سفیر جدید پیشنهادی ایران به سازمان ملل از سوی دولت آمریکا به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: آقای ابوطالبی جزو جوانانی بود که در تسخیر لانه جاسوسی شرکت داشت و همین باعث شد تا دشمنان کینه به انقلاب داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: باید در برابر دشمن محکم و استوار بایستیم و لحظه‌ای شانه خالی نکنیم، چرا که اینگونه نرمش‌ها در برابر دشمنان به ضرر انقلاب و کشور خواهد بود.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود حرکات انسان را به سه دوره ضعف و قدرت و پیری تقسیم کرد و گفت: انسان باید از این دوران برای رشد سعادت و کمال استفاده کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی دوره جوانی را دوره پرهیزگاری و تقواست دانست و افزود: اگر انسان بتواند در دوره جوانی از آلودگی‌ها خود را پاک نگهدارد در پیشگاه خداوند متعال عزتمند‌ خواهد بود.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین‌(ع) گفت: جوانی و صحت و سلامتی از مسایلی است که تا انسان از این نعمت برخوردار است قدر آن را نمی‌داند.

این مرجع تقلید، تعلیم و تربیت، ایمان و عقل را مختص به دوره جوانی دانست و خاطرنشان کرد: دانشمندان و بزرگان دین در این دوره به افتخاراتی نائل آمدند و باعث سرافرازی کشور و انقلاب اسلامی شدند.

وی با بیان این‌که اگر انسان ایمان و عقل را توامان داشته باشد به جهان‌بینی خواهد رسید به مسئله سکولاریسم اشاره کرد و گفت: در اسلام چیزی به نام سکولار وجود نداشته است، بلکه این عنوان برگرفته از فکر غربی‌ها و برای انحراف جوانان است.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: همان‌طور که جهان دارای نظم و ترتیب خاص آفریده شده است، خلقت انسان هم جز برای اطاعت از دستورات الهی نیست.

وی گفت: خداوند همه موجودات را در اختیار انسان قرار داده است تا با استفاده از این نعمت‌ها، به کمال و سعادت برسد و باعث خشنودی حضرت ولی‌عصر‌(عج) شوند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: همه این نشانه‌ها دلیل بر وجود و ربوبیت خداوند است و در هر حالی انسان باید مطیع و فرمان بردار خداوند باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی عقل و تشخیص حق از باطل را از اصول جوانی دانست و یادآور شد: انسان باید بتواند با استفاده از این عنصر، بصیرت کامل به اوضاع زمان خود داشته باشد تا دچار انحراف در جامعه نشود.

کد N226269

وبگردی