آفتاب

مدودف: اوکراین در آستانه جنگ داخلی است

مدودف: اوکراین در آستانه جنگ داخلی است

نخست‌وزیر روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: کشت و کشتار در اوکراین یک‌بار دیگر رخ داده و این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در یادداشت خود در صفحه فیس‌بوکش آورده است: این یک اقدام تاسف‌آور است.

مدودف گفت: علت اصلی بروز این تراژدی این است که مقام‌های مشروع اوکراین زمانی که ساختمان‌های دولتی توسط دیگران به تصرف درآمد، حتی تلاش نکردند تا از حقوق و قوانین مناطق مختلف در این کشور دفاع کنند.

وی افزود: به همین دلیل است که اقدامات مقام‌های دولت جدید اوکراین اصلا با ارزش نیست و رهبران غیر مشروع آن بر عکس تلاش می‌کنند تا قوانینی را احیا کنند که خودشان آن را نابود کرده‌اند و به واسطه کودتا هم‌اکنون بر راس قدرت هستند.

دیمیتری مدودف در ادامه نوشت: این اقدام‌ها مغایر یکدیگر هستند و اقدامات تهاجمی علیه کشور یا همان کودتا و تظاهرات مردمی در مناطق جنوبی و شرقی محسوب می‌شوند. سلسله واکنش‌ها و پیامدهای این اقدامات، سیاسی و اقتصادی هستند.

نخست‌وزیر روسیه همچنین اعلام کرد: شهروندان اوکراینی باید شخصا در ایجاد یک کشور بر مبنای برابری اقدام کنند. امروز بسیاری تمایل راستین مردم اوکراین را درک کرده‌اند؛ افرادی که قدرت را در کی‌یف به دست دارند. به این معنا که مردم می‌توانند به صورت مستقل آینده و سرنوشت خود را تعیین کنند. آن‌ها می‌خواهند تمایلات خودشان را با ابزار قانونی بیان کنند. برای شرکت در تشکیل یک کشور مستقل و یکپارچه ضرورت همکاری نیاز است؛ کشوری جدید بر مبنای برابری.

مدودف تاکید کرد که یک اوکراین جدید باید کاملا مستقل باشد؛ به دور از جرایم سازمان یافته، تانک‌ها و خودروهای زرهی و بدون سفرهای مخفیانه رئیس سازمان اطلاعات آمریکا (سیا).

انتهای پیام

کد N226180

وبگردی