آفتاب

واکنش اردوغان به ادعای سیمور هرش درباره همکاری ترکیه با تروریست های سوریه

واکنش اردوغان به ادعای سیمور هرش درباره همکاری ترکیه با تروریست های سوریه

آنکارا – ایرنا – ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه امروز -سه شنبه- در نشستی با نمایندگان حزب حاکم در مجلس ملی این کشور نسبت به ادعای ˈسیمور هرشˈ روزنامه نگار آمریکایی مبنی بر همکاری ترکیه در تامین گاز ˈسارینˈ برای تروریست های گروه النصره در سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش رسانه های ترکیه، اردوغان، با اشاره به ادعای سیمور هرش، سیاست خارجی ترکیه را صمیمی و صلح جویانه خواند و گفت ترکیه هیچگاه رویکردی در ورای این نخواهد داشت و این ادعاها نادرست و اتهاماتی زشت است.

نخست وزیر ترکیه افزود گزارش و تحلیل های مغرضانه ای که ترکیه را همسو و همنشین با تروریست ها نشان می دهد، نمی تواند به اعتبار ترکیه خدشه ای وارد آورد.

هرش اخیرا در مطلبی در پایگاه خبری تحلیلیˈLondon Review of Booksˈ نوشت: حمله شیمیایی 21 اوت سال 2013 ( 1392 ) در سوریه از سوی گروه تروریستی ˈ النصرهˈ صورت گرفت و هدف از آن زمینه سازی برای حمله آمریکا و غرب به سوریه برای سرنگونی دولت بشار اسد بود.

وی افزود: گاز سارین مورد استفاده در این حمله شیمیایی را ترکیه برای گروه النصره تامین کرد و شخص اردوغان در جریان این اقدام بود.

هرش افزود که آمریکا در آخرین لحظه به واقعیت پی برد و از حمله به سوریه منصرف شد زیرا افشای این مساله می توانست پیامدهای بسیار بدی داشته باشد، از این رو واشنگتن واقعیت را کتمان کرد.

خاورم/2011**230 *1446
کد N226151

وبگردی