آفتاب

کانادا به تحریم های جدید علیه روسیه می پیوندد

کانادا به تحریم های جدید علیه روسیه می پیوندد

تهران- ایرنا- نخست وزیر کانادا اعلام کرد کشورش در واکنش به تشدید درگیریها در شرق اوکراین به تحریم های جدید علیه روسیه خواهد پیوست.

به نوشته نشریه فرانسوی ˈلوپوئنˈ، ˈاستفان هارپرˈ نخست وزیر کانادا گفت: عوامل مسکو در درگیریهای شرق اوکراین دست دارند و صلح و ثبات در اوکراین بشدت مورد تهدید قرار گرفته به گونه ای که از زمان پایان جنگ سرد تا کنون بی سابقه بوده است.

بنابراین گزارش، نخست وزیر کانادا افزود: بسیاری از ساختمان های دولتی در شهرهای شرقی اوکراین توسط افراد مسلحی که از سوی روسیه تحریک و حمایت می شوند اشغال شده است.

کارپر گفت: کانادا تدابیر جدیدی اتخاذ خواهد کرد تا هر چه بیشتر روسیه را در زمینه های سیاسی و اقتصادی منزوی کند.

از سوی دیگر ˈجان بردˈ وزیر امور خارجه کانادا نیز مدعی شد که افراد مسلح از مرزهای روسیه وارد اوکراین می شوند و مناطق شرقی این کشور را به آشوب می کشند.

وی افزود: ارتباط نزدیکی بین الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و آنچه که در شرق اوکراین روی می دهد وجود دارد.

وزیر امور خارجه کانادا گفت: افراد مسلحی که شرق اوکراین را به آشوب می کشند سلاحهای روسی در اختیار دارند که آنها را نمی توان از مغازه های بازار تهیه کرد.

وی افزود: روشن نیست روسیه چرا و چگونه مدعی است که هیچ دخالتی در امور اوکراین ندارد.

جان برد گفت: هفته آینده با هدف گفتگو با مقامات جمهوری چک، اسلواکی، لهستان، لتونی و استونی پیرامون تنش ها در اوکراین به این کشورها سفر خواهد کرد.

کانادا از جمله کشورهایی است که بیشترین مهاجران اوکراینی را دارد. کانادا از کشورهای عضو گروه هفت محسوب می شود و از آغاز بحران اوکراین تاکنون واکنش دیپلماتیک تندی علیه روسیه داشته است.

کانادا اولین کشور غربی بود که در سال 1991 استقلال اوکراین را به رسمیت شناخت.

اروپام / 1583** 1337
کد N225503

وبگردی