آفتاب
طیب نیا در صحن علنی مجلس:/1/

برای حل مشکلات باید درک عمیق از مشکلات داشت

برای حل مشکلات باید درک عمیق از مشکلات داشت

در چنین اقتصادی نرخ رشد اقتصادی نرخی است که در دوره رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله از کمترین نوسانات برخوردار است و به صورت پیوسته موجب رفاه مردم و رشد تولید می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی سیاست‌های مبتنی بر درک عمیق مشکلات را راه حل رفع چالش های اقتصادی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی طیب نیا در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: سال ۹۲ سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بود که مردم در خلق حماسه سیاسی بسیار موفق بودند.

وزیر اقتصاد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در اواخر سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: با ابلاغ این سیاست‌ها زمینه‌های لازم برای خلق حماسه اقتصادی در سال ۹۳ فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: این سیاست‌ها مبتنی بر یک درک و شناخت عمیق از مشکلات و چالش‌های موجود در اقتصاد ایران و راه حل‌های مناسب برای رفع چالش‌ها تنظیم شده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه منظور از اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که در یک مسیر درست اقتصادی به صورت مستمر و پیوسته در جهت تحقق اهداف سند چشم انداز ۲۰ ساله و سلامت ملت ایران پیش رود، افزود: در چنین اقتصادی نرخ رشد اقتصادی نرخی است که در دوره رسیدن به اهداف سند چشم انداز بیست ساله از کمترین نوسانات برخوردار است و به صورت پیوسته موجب رفاه مردم و رشد تولید می‌شود.

وی ضمن تاکید بر ویژگی درونزا بودن اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بر این اساس رشد اقتصادی مبتنی بر توان تولید و پتانسیل‌های داخلی است و در عین حال این اقتصاد برونزا است.

کد N224686

وبگردی