آفتاب

شهادت سه عضو تیم خبری شبکه مقاومت/ واکنش ها، از بعبدا تا الشعب

شهادت سه عضو تیم خبری شبکه مقاومت/ واکنش ها، از بعبدا تا الشعب

بیروت – ایرنا – شهادت سه عضو تیم خبری شبکه لبنانی المنار، شبکه مقاومت در ورودی شهرک تاریخی آزاد شده معلولای سوریه بدست تروریست های تکفیری، واکنش های گسترده منطقه ای و داخلی را در پی داشت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل المنارتاکید کرد که شهادت سه عضو تیم خبری این شبکه، عزم همکاران آنان برای پوشش خبری و تصویری تحولات سوریه را راسخ تر کرده است.

«ابراهیم فرحات» با تبریک شهادت « حمزه الحاج حسن»، « حلیم علوه» و « محمد منتش» خبرنگار ، مسئول فنی و تصویربردار تیم خبری المنار به خانواده و همکاران و دوستان این شهدا گفت که این سه همکار شبکه المنار هنگام انجام وظیفه حرفه ای و پوشش عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی شهرک معلولا به شهادت رسیدند.

از اولین ساعت انتشار خبر شهادت این سه عضو شبکه المنار، سیل پیام های تبریک و تسلیت سرازیر شد و سرخط اکثر مطبوعات صبح سه شنبه لبنان خبر شهادت الحاج حسن، علوه و منتش است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت با صدور بیانیه ای این جنایت تروریست های تکفیری را محکوم کرد و شهادت این سه عضو خانواده رسانه را به سید مقاومت و ملت و دولت لبنان و خانواده شهدا و کارکنان المنار تبریک و تسلیت گفت.

ناظران این جنایت تروریست های تکفیری را در جهت منافع رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان مقاومت ارزیابی کرده اند.



** واکنش بعبدا ( کاخ ریاست جمهوری لبنان)

« میشل سلیمان» رییس جمهوری لبنان با قرار دادن یک یاداشت کوتاه در صفحه خود در تویتر، نوشت : ترور اصحاب رسانه ، اقدامی بزدلانه است.



** واکنش الشعب( کاخ ریاست جمهوری سوریه)

دفتر امور رسانه ای کاخ ریاست جمهوری سوریه یک بیانیه صادر و خبرگزاری رسمی سوریه ( سانا) آن را منتشر کرد.

در این بیانیه شهادت سه عضو تیم خبری المنار و پیوستن آنان به دیگر شهدای رسانه که در انعکاس حقایق سوریه نقش آفرینی کرده اند، به این شبکه و خانواده سه شهید، تبریک گفته شده است.

در این بیانیه آمده است که خون های به زمین ریخته شده شهدای رسانه در سوریه ، همچون نوری هستند که حقایق را برای جهانیان روشن می کند.

تروریست های مسلح عصر روز دوشنبه با حمله به تیم خبری شبکه لبنانی «المنار» در نزدیک شهر معلولای سوریه « حمزه الحاج حسن» خبرنگار ، « محمد منتش» تصویربردار و« حلیم علوه» مسئول فنی این تیم را به شهادت رساندند.

در این حمله دو عضو دیگر تیم خبری المنار زخمی شده اند.

شبکه المنار اعلام کرد که تیم خبری این شبکه هنگام پوشش عملیات ارتش سوریه در بازپس گیری شهرک تاریخی معلولا در نزدیکی این شهرک هدف تروریست های مسلح قرار گرفته است.

تروریست های تکفیری در حالی به روی خودروی حامل تیم خبری شبکه المنار آتش گشوده اند که برروی این خودرو آرم های این شبکه که نشان می داد متعلق به یک رسانه است، نصب شده بود و به وضوح مشخص بوده است.

ارتش سوریه روز دوشنبه در یک عملیات برق آسا شهر معلولا را از اشغال تروریست های تکفیری آزاد کرد.

شیهد الحاج حسن قبل از شهادت در صفحه خود در فیس بوک نوشت که « به برکت خون شهدا و عزم رزمندگان امشب را در هتل السفیر شهر معلولا خواهیم بود» اما به گفته یکی از دوستانش، بجای السفیر به ملکوت پرکشید.

براساس این گزارش، رسانه های مختلف و شخصیت های سیاسی ، حزبی لبنانی و کشورهای منطقه با محکوم کردن این جنایت تروریستی ، شهادت این سه عضو خانواده المنار را تبریک و تسلیت گفته اند که از جمله می توان به « عمران الزعبی» وزیر اطلاع رسانی سوریه ، « میشل عون » رییس حزب جریان ملی آزاد لبنان ،« سلیمان فرنجیه» رییس جریان المرده ، « غضنفر رکن آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، وزیران دولت لبنان و نمایندگان مجلس این کشور، شیخ عبدالامیر قبلان نایب رییس شورای عالی اسلامی شیعه لبنان، جنبش امل ، حزب سوری قومی اجتماعی ، تجمع علمای جبل عام، حزب توحید عربی ، گروه فلسطینی جبهه خلق – فرماندهی کل، دبیرخانه و شورای عالی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی اشاره کرد.

« رمزی جریح» وزیر اطلاع رسانی لبنان بر ضرورت همبستگی رسانه ها تاکید کرد و گفت : خبرنگارانی که در سوریه هستند به منظور انجام وظایف حرفه ای و رسالت خبری خود بویژه در مناطق جنگی و درگیری ها برای پوشش و انعکاس واقعیت های صحنه حضور دارند.

وی گفت که این وزارتخانه تصمیم دارد بزودی ( اوایل خردادماه) مراسمی بزرگ برای گرامیداشت یاد وخاطره شهدای رسانه لبنان برگزار کند.

رمزی جریح خاطرنشان کرد که هیچ طرفی حق ندارد خبرنگاران و تصویربرداران را که به وظایف حرفه ای و رسالت خبری خود مبادرت می کنند، تعرض کند.

خاورم ** 1324
کد N224517

وبگردی