آفتاب

احمدی‌نژاد به پایان رسید اما حاشیه‌هایش نه

احمدی‌نژاد به پایان رسید اما حاشیه‌هایش نه

خبر آزاد شدن یکی از افراد منتسب به احمدی نژاد باعث شد تا بازهم جریان انحرافی و رابطه آن با رمال‌ها بر سر زبان‌ها بیفتند.

به گزارش آفتاب به نقل از نامه نیوز، خبر کوتاه بود «رمال دولت احمدی نژاد آزاد شد.» همین کافی بود تا بازهم روزهایی برای مردم تداعی شود، که مخالفان دولت محمود احمدی نژاد، دولت نهم و دهم را متهم به رمالی و کف بینی می‌کردند. خرداد سال 88 و همزمان با انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بود که میر حسین موسوی در نطق‌های انتخاباتی خود دم از تاثیر رمال‌ها در دولت نهم زد و اعلام کرد که دولت احمدی نژاد، دولت کف بینی و رمالی است. این سخنان با واکنش‌های متقاوتی روبرو شد و بسیاری از اصول گرایان، نخست وزیر سابق را متهم به ناسزاگویی برعلیه دولت کردند.

حوادث سال 88، باعث شد این ماجرا کمی به حاشیه برود و بسیاری این سخنان و اتهام را فراموش کنند، اما با تشکیل دولت دهم و سپری شدن سال اول آن باعث شد تا بازهم این معنا بر سر زبان‌ها بیفتد، و این بار دوستان دیروز احمدی نژاد که دیگر تبدیل به مخالف درجه یک او شده بودند، دم از نقش رمالی وکف بینی در دولت دهم بزنند.

آیت‌الله مصباح یزدی که در سال 84 و 88 تمام قد، به حمایت از محمود احمدی نژاد پراخته بود و نقش رهبر معنوی جریان سوم تیر حداقل در چهار سال اول دولت احمدی نژاد بازی می‌کرد، دم از طلسم کردن احمدی نژاد توسط اسفندیار رحیم مشایی زد و گفت، رئیس جمهور ایران طلسم شده است.

آیت‌الله مصباح در مورد طلسم شدن رئیس دولت‌های نهم و دهم می‌گوید:« بهره هوشی این شخص به تصدیق دوست و دشمن از حد متعارف بالاتر است، پس چگونه شیفته یک شخص عادی می‌شود؟ آن هم شیفتگی‌ای که چنین حرکات نامعقولی از او سر بزند! یک وقتی به برخی از دوستان نزدیکم گفتم که بیش از ۹۰ درصد معتقدم که او سحر شده است! این وضعیت ابداً طبیعی نیست. »

همه این حرف‌ها باعث شد تا همه نگاه‌ها به صورت جدی به سمت دولت و تصمیمات ماورایی آن بچرخد و نام جریان انحرافی وارد گفتمان سیاسی ایران شود و بسیاری از مخالفان احمدی نژاد بگویند که مشایی، رئیس این جریان است. با توجه به این معنا قوه قضائیه نیز حساسیت شدید نسبت به این جریان نشان داد که در راس آن فردی به نام عباس غفاری بود که رسانه‌های مخالف دولت از او به عنوان جن گیر دولت یاد می‌کردند. فردی که دیروز از زندان آزاد شد. خبر دستگیری این رمال را، سخنگوی قوه قضائیه یعنی محسنی اژه‌ای به رسانه‌ها داد که باعث شد، رئیس دولت واکنش نسبتا تندی به آن نشان دهد.

احمدی نژاد عصبانی از این سخنان و بازداشت‌ها با کلامی کنایه آمیز گفت:« اون‌ها رو که دستگیر کردن، خیالشون راحت شد، ول کنید دیگه. بذارید دولت به کارش برسه. یعنی آن سفینه‌ای هم که فرستادیم بالا، کار جن‌ها بود؟.» اسفندیار رحیم مشایی که بسیاری او را رئیس رمالان می‌دانستند در واکنش به این بازداشت‌ها و سخنان مخالف دولت می‌گوید:« شما چرا اینقدر دستتان در دین خالی است که اگر مشایی سحر می‌کند، آن را باطل نمی‌کنید و چرا می‌ترسید؟ یعنی بین شما یک نفر هم پیدا نمی‌شود بتواند سحر مشایی را باطل کند و احمدی نژاد را از سحر نجات دهد؟ پس در همه این سال‌ها چه کار می‌کردید چه خواندید؟ چقدر عبادت کردید»

حال بعد از گذشت 3 سال، رمال دولت دهم آزاد شد تا بازهم ماجراهای دولت دهم و رمال‌ها در اذهان عمومی تداعی شود. دولت احمدی نژاد شاید تنها دولتی در ایران در سال‌های قبل و بعداز انقلاب است که متهم به رمالی و ارتباط با جن گیرها شده بود و آنطور که کیهان در آن زمان نوشته بود:« یکی از این افراد به نام «عباس.غ» را دستگیر می نمایند. وی ضمن اعتراف ارتباط با برخی از مسئولین دولتی که مسئولیت جریان انحرافی را برعهده دارند به برخی از فعالیتهای خود برای این جریان پرده برمی دارد.»

دولت احمدی نژاد بدون شک پرحاشیه ترین، رئیس جمهور ایران بعد از اولین رئیس جمهور ایران بعنی ابوالحسن بنی صدر است، حاشیه‌هایی که با پایان دولت احمدی نژاد نیز هنوز به پایان نرسیده است.

مصطفی داننده
کد N224497

وبگردی