آفتاب

اتحادیه اروپا به دنبال افزایش تحریم‌های روسیه / مسکو: تحریم‌ها احمقانه‌اند

اتحادیه اروپا به دنبال افزایش تحریم‌های روسیه / مسکو: تحریم‌ها احمقانه‌اند

رییس دومای روسیه اعلام کرد، تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه تعدادی از مقامات روسیه و نمایندگان پارلمان این کشور «به شکلی باورنکردنی احمقانه» هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در همین حال، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس گفت، وزیران خارجه اتحادیه اروپا توافق کردند تحریم‌های روسیه را به خاطر تحولات اوکراین افزایش دهند.

هیگ افزود، این تحریم‌ها شامل مسدود ساختن دارایی‌ها و ممنوعیت صدور ویزا علیه برخی دیگر از مقامات روس است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیگ در گفت‌وگو با خبرنگاران بعد از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت، اعضای این اتحادیه به سرعت درباره تعداد و اسامی افرادی که مشمول تحریم خواهند شد، تصمیم خواهد گرفت.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم این اتحادیه به افزودن نام تعداد دیگری از شخصیت‌های روسی و اوکراینی به فهرست تحریم‌ها خبر داد.

از سوی دیگر، سرگئی ناریشکین، رییس دومای روسیه در جمع خبرنگاران گفت: این تحریم‌ها، از جمله آن‌هایی که علیه اشخاص اعمال شده‌اند، به شکلی باورنکردنی احمقانه هستند. این تحریم‌ها موضع بزدلانه شرکای ما را نشان می‌دهد.

وی افزود: به علاوه این تحریم‌های اعمال شده در تاریخ بی‌سابقه هستند. این تحریم‌ها حتی در بحرانی‌ترین دوران روابط بین‌المللی از جمله بحران کارائیب اعمال نشده‌اند.

رئیس دومای روسیه افزود: بحران اوکراین راهکار نظامی ندارد و تنها از طریق گفت‌وگو حل می‌شود.

به گزارش ایتارتاس، وی افزود: معتقدم سران اوکراین باید سر عقل بیایند و گفت‌وگو با مردم این کشور را شروع کنند.

انتهای پیام

کد N224422

وبگردی