آفتاب

شیلی برای مقابله با آتش سوزی والپاراییسو از آرژانتین کمک خواست

شیلی برای مقابله با آتش سوزی والپاراییسو از آرژانتین کمک خواست

مادرید - ایرنا - دولت شیلی از آرژانتین خواست که برای مقابله با آتشی که از شنبه گذشته ، منطقه والپاراییسو را در بر گرفته و12 نفر را کشت ، چندین فروند هواپیما را به این کشور اعزام کند .

به گزارش ایرنا وبه نقل ازخبرگزاری اروپاپرس، ˈآلوارو الیزالدهˈ وزیر سخنگوی دولت شیلی در این رابطه روز دوشنبه گفت : از دولت آرژانتین تقاضا شده تا که چندین فروند هواپیمای آتش نشان به شیلی اعزام کند تا که بتوانند مناطقی که بدون حفاظت می مانند را پوشش دهند .

وی در این راستا افزود : بزرگترین عملیات مبارزه با آتش سوزی جنگلی را با کمک بین المللی، در شیلی مستقر کردیم .

ˈمیشله باشله ˈرئیس جمهوری شیلی، روز یکشنبه درمورد این آتش سوزی گفت که این حریق ، ممکن است ˈبدترین آتش سوزی در تاریخ والپاراییسوˈ باشد .

رئیس جمهوری اذعان کرد که وضعیت، دراماتیک است اما تاکید کرد که به لطف اینکه همه نیروها، با سرسختی همراه با اهالی منطقه درحال کار بودند، کمک ها در راه هستند .

دراین راستا ، کاخ ˈلا مونداˈ مقر ریاست جمهوری شیلی ، برای تسهیل خروج اهالی و کنترل نظم عمومی، وضعیت ˈفوق العاده و فاجعهˈ در والپاراییسو اعلام کرد .

این آتش سوزی دربامداد روز شنبه به وقت محلی درخارج ازشهر والپاراییسو ، یکی از مهمترین شهرهای شیلی با 270 هزار نفر جمیعت آغاز شد اما وزش شدید باد که تا 40 کیلومتر در ساعت می رسید ، باعث شد که آتش به چندین منطقه سرایت کند .

این آتش سوزی ، تابحال بیش از850 هکتار را بلعید ، بیش از دو هزار واحد مسکونی را سوزاند و هشت هزار نفر را آواره کرده است .

اروپام **1234**536
کد N224349

وبگردی